بهروز رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل 31 واحد مسکونی، پنج مرکز مشاوره خدمات روانشناسی، پنج مرکز ترک اعتیاد، چهار مهد کودک و مهد روستا، چهار مرکز نگهداری توانبخشی و سه مرکز مشاوره ژنتیک است که برای تکمیل و بهره برداری از آن ها در مجموع 25 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی اظهار کرد: نواختن زنگ انقلاب در مهدهای کودک استان، بازدید از مراکز نگهداری معلولان، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران کارکنان و مددجویان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، استقرار اورژانس اجتماعی و ارایه خدمات در مسیر راهپیمایی 22 بهمن و برپایی نمایشگاه توانمندی مددجویان از برنامه های فرهنگی بهزیستی در دهه فجر امسال است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: این نهاد حمایتی متولی اصلی خدمت رسانی به جامعه هدف شامل معلولان، معلولان اعصاب و روان، افراد نابینا، ناشنوا، خانواده دارای 2 فرزند معلول به بالا، بیماران اوتیسم، معلولان ضایعه نخاعی، خانواده های نیازمند، معتادان و خانواده های آنان و زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و ایتام است.
رفیعی افزود: سیاست مهم و راهبردی بهزیستی کاهش ورودی و افزایش خروجی متمرکز مددجویان است و در این مسیر تلاش می شود تا با افزایش اطلاعات و آگاهی از آسیب های اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج، ایجاد و توسعه مراکز مشاوره و اورژانس اجتماعی از میزان ورودی بهزیستی کاسته شود.
وی تصریح کرد: اگر بتوان با فرهنگ سازی مردم را برابر آسیب های اجتماعی مصون سازی کرد، معضلات و آسیب های اجتماعی منجر به طلاق، خودکشی و اعتیاد در جامعه کاهش خواهد یافت.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: سه هزار و 27 توانجوی نابینا و کم بینا ، یک هزار و 261 نفر توانجوی صوت و گفتار، چهار هزار و 86 معلول ناشنوا و کم شنوا، 2 هزار و 699 بیمار روانی، هفت هزار و 291 توانجوی ذهنی و 11 هزار و 694 توانجوی جسمی و حرکتی از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند می شوند.
حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.