فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری های استان مرکزی در اراک، افزود: زنان نیمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص داده اند و همراهی آنان در تصمیم سازی و پیشبرد امور ضروری است و می طلبد در راهبردهای این بخش تقویت آموزش، ایجاد فرصت های برابر و حمایت اصولی برای زنان در حوزه های مختلف برجسته و اجرایی شود.
وی بیان کرد: حضور و مشارکت اثربخش زنان در تمامی حوزه ها امری ضروری است و دولت تدبیر و امید با این تفکر می کوشد بسترهای نقش آفرینی اجتماعی و اقتصادی زنان را بیش از پیش فراهم آورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اتاق فکر بانوان در این استان تشکیل شده که گامی مثبت در راستای گردآوری و اجرایی کردن ایده های نو و حضور هدفمند زنان در بخش های مختلف است.
حقیقی اظهار کرد: آسیب شناسی حوزه بانوان نیازمند بانک اطلاعاتی دقیق است و مدیریت ارشد استان مرکزی نگاه ویژه به مسائل و مشکلات زنان و جوانان دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: ایجاد خانه جوان در مناطق مختلف این استان به عنوان ابتدایی ترین نیاز و مطالبه بحق جوانان و تحقق یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به ورزش و جوانان از برنامه های اولویت دار و در دستور کار است.
حقیقی بیان کرد: نشاط آفرینی در محیط جامعه، برخورد با جوانان و خانواده از سرمایه های مهم اجتماعی است و باید شرایط هویت بخشی به جوانان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: پارک بانوان در بیشتر استان های کشور در دهه 80 راه اندازی شده و عملیات اجرایی این پارک در مرکز استان مرکزی شکل گرفته ولی روند تکمیل آن کند است که باید به صورت مستمر رصد می شود تا هر چه زودترو به بهره برداری برسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: مشاوره قبل از ازدواج امری مهم است که در افزایش آگاهی جوانان و جلوگیری از طلاق نقش موثری دارد.
در این نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان های مختلف استان مرکزی گزارشی از وضعیت حوزه زنان و خانواده ارایه کردند.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 429 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.