سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در دومین دوره توانمند سازی تشکل های مردم نهاد 6 استان کشور در مجتمع آفتاب پارک کلاله اراک، افزود: این سمن ها در حفاظت از بناهای تاریخی، آموزش توسعه و اشاعه صنایع دستی و نگهداری و احیای آثار به جامانده از گذشتگان فعالیت دارند و به بهترین شکل در این حوزه نقش آفرینی می کنند.
وی اظهار کرد: اعضای سمن های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی نیز خوش درخشیده اند و با آموزش صنایع دستی و پیشبرد سیاست های دولت در این خصوص توانسته اند در رونق مشاغل خرد و روستایی فعالیت داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سیاست های دولت - مردم به توسعه پایدار می انجامد و این مهم با شکل گیری و پیوند سمن ها با نهادهای دولتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمود یافته است.
حسینی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد نه تنها چشم و گوش مدیران و برنامه ریزان هستند بلکه رسولان فرهنگ سازی عمومی و مجری امین در باروری ظرفیت های اجرایی و پژوهشی و فرهنگی هستند و روز به روز باید این قابلیت با حمایت های حوزه دولت پررنگ تر شود.
وی، برگزاری دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد 6 استان در اراک را گامی بلند در شناساندن ظرفیت های این تشکل ها دانست.
به گزارش ایرنا، دومین دوره توانمند سازی تشکل های مردم نهاد 6 استان کشور با حضور استان های کرمانشاه، خوزستان، همدان، ایلام، لرستان و مرکزی با 2 محور اکوتوریسم و آشنایی با مجموع قوانین و مقررات صنعت گردشگری 13 و 14 آذرماه در هتل آفتاب پارک کلاله اراک برگزار شد.
سازمان مردم‌نهاد (NGO) که سمن خوانده می شود، سازمانی است که به طور مستقیم بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود، اما نقش بسیار مهمی به عنوان واسطه بین فرد فرد مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کند.
بیش از2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.