به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده عصر چهارشنبه در دومین همایش چشم انداز توسعه استان مرکزی و چالش های پیش رو در دولت دوم دکتر حسن روحانی در فرهنگسرای شهر اراک افزود: اگر شرایط به گونه ای باشد که انگیزه در مردم کم شود، در سال 1400 با تنگناهایی روبروخواهیم بود.
وی بیان کرد: سخنان شب گذشته رئیس جمهور در ارایه گزارش 100 روزه دولت دوازدهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد و تلاش ها به کار گرفته شود تا شعارهای انتخاباتی سال 96 رنگ و بوی اجرایی گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از مباحث مهم دکتر روحانی در این گزارش به کار گیری بانوان و جوانان در مدیریت های مختلف کشور بود و این مهم در استان مرکزی به طور قطع مود توجه جدی قرار می گیرد و برای نخستین بار یکی از فرمانداران استان مرکزی از میان بانوان انتخاب خواهد می شود.
آقا زاده اظهار کرد: استفاده از زنان در مدیریت های ارشد و بهره گیری از جوانان نیز در استان افزایش می یابد و در استان مرکزی باید تلاش ها در جهت عملیاتی شدن شعارهای دولت به کار گرفته شود.
وی گفت: به تحزب و فعالیت احزاب اعتقاد قوی وجود دارد و در واقع تمسک به احزاب شناسنامه دار و تعامل با گروه های سیاسی دلسوز و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بروز فساد و تبعیض جلوگیری می کند.
استاندار مرکزی ادامه داد: از این طریق است که کشور راه درست و منطقی برای توسعه و پیشرفت آینده خواهد داشت.
آقازاده تصریح کرد:تحزب و فعالیت های سیاسی و حزبی جامعه را به توسعه پایدار و منطقی سوق می دهد و نباید از این مسیر غفلت کرد.
استاندار مرکزی، با تشکر از همه فعالان در ستادهای انتخاباتی در سال 92 و 96 و انتخابات سال 94 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان مرکزی با سبقه و سابقه سیاسی و تاریخی می تواند در مسیر منطق، عقلانیت نتایج بهتری را کسب کند.
آقازاده بیان کرد: شرایط در زمان انتخابات 96 سخت بود زیرا رقیب جدی و پر پشتوانه بود، باید تلاش کرد تا در سال 1400 این موفقیت ها بیشتر شود.
وی گفت: در برگزاری انتخابات سال 96 همه احزاب و گروه ها وارد عمل شدند تا انتخابات برگزار شد و نتیجه این انتخابات در استان مرکزی نیز مطلوب بود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: باید همه تلاش ها به کار گرفته شود تا دور بعدی انتخابات نیز رئیس جمهوری توانمند انتخاب شود تا این مسیر با قدرت ادامه یابد.
آقازاده عنوان کرد: استان مرکزی زیر ساخت های مناسبی دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و همه تلاش ها به کار گرفته می شود تا از نیروهای کاردان، متخصص و دلسوز در بخش های مختلف استفاده شود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر برای بهره گیری از ظرفیت های بکر استان در دستور کار جدی قرار گرفته است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: تنگناهای کشور ناشی از سوء مدیریت ها، مانع تراشی های خارجی و برخی مشکلات داخلی شتاب توسعه در کشور را با چالش هایی همراه کرده است.
علی ابراهیمی افزود: کشور از نظر منابع مالی و بودجه ای در تنگنا قرار دارد و این مهم به اثرات مدیریت های گذشته برمی گردد.
وی بیان کرد: اتفاقی که برای صندوق های بیمه ای کشور صورت گرفته بر اساس برنامه ریزی های مطالعه نشده گذشته بوده و اگر حمایت و مشارکت دولت نباشد، این صندوق ها ادامه حیات نخواهند داشت.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن زمان که در کشور برای بازنشستگی پیش از موعد با پنج سال تخفیف تصمیم گیری می شود، فشار مضاعف امروز به صندوق های بیمه را به دنبال دارد.
ابراهیمی تصریح کرد: استان مرکزی از منظر توسعه اگر عقب نشینی نکرده باشد، سرعت مناسبی هم ندارد و شاخص های صنعتی این استان نیازمند بررسی کارشناسانه است.
وی گفت: استان مرکزی دارای مزیت راه های ارتباطی است و صنعت ریلی شاخصه مهم آن محسوب می شود و در زمینه کشاورزی، محصولات تولیدی منحصر به فردی دارد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منابع انسانی تلاشگر و خلاق و مدیریت قوی و پویا از موثرترین عوامل توسعه است که در استان مرکزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: توزیع عادلانه منابع مالی، جلوگیری از واگرایی و بهره گیری از نیروهای خلاق و متخصص آهنگ توسعه را در استان مرکزی دو چندان می کنند.
ابراهیمی بیان کرد: عزم جدی برای سرمایه گذاری در داخل و خارج از استان و سرمایه گذاری های خارجی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مدیران استان مرکزی با هماهنگی مدیریت ارشد و سایر افراد مرتبط انتخاب شوند تا تعامل و مشارکت در مسیر توسعه متوازن افزایش یابد.
ابراهیمی تصریح کرد: همه به این موضوع واقف هستند که واگذاری ها در کشور و استان مرکزی به روش نامناسبی اجرایی شده و این تجربه تلخ نباید در خصوص سایر صنایع از جمله پالایشگاه شازند صورت گیرد.
ابراهیمی عنوان کرد: برخی سرمایه های بزرگ استان مرکزی از جمله کارخانه قند شازند چندین سال بلاتکلیف مانده است که لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود.
رئیس ستاد انتخابات دکتر حسن روحانی در استان مرکزی هم در ادامه این همایش گفت: از انقلاب اسلامی تاکنون 23 استاندار در این استان مسئولیت اجرایی گرفته اند.
رضا آستانه افزود: همه این افراد عملکرد هایی داشته اند که برخی از آنها منشاء خیر و باقیات و صالحات است.
وی بیان کرد: مهندس آقازاده از نیروهای با تجربه و خوش سابقه است که استان مرکزی باید از این فرصت نهایت بهره را ببرد.
رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در استان مرکزی ادامه داد: نیروی انسانی قوی و نخبه سرمایه اصلی جوامع پیشرفته است و باید از این سرمایه در نقاط مختلف کشور بهره گیری کرد.
آستانه اظهار کرد: در بحث توسعه به دنبال مبحث جدیدی نیستیم زیرا دولت و مجلس شورای اسلامی در بخش کلان برای توسعه کشور برنامه ریزی منسجم دارند.
وی گفت: برنامه ششم توسعه کشور به مرحله اجرا گذاشته شده و استان نمی تواند از چارچوب های قانونی فراتر رود.
رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در استان مرکزی اضافه کرد: هدف اصلی این ستاد توجه به توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و توجه اشتغال و رونق کسب و کار و فرار از محرومیت و بیکاری است.
آستانه عنوان کرد: هماهنگ سازی نهادهای اقتصادی استان برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مناطق مختلف و تشکیل کارگروهی در این راستا امری ضروری است.
وی گفت: توجه به بخش صنعت و کشاورزی به عنوان 2 قطب اصلی تولید و اشتغال از دیگر ضروریات است که باید از ظرفیت دولت برای سفارش کار صنایع بزرگ استان مرکزی، بهره گیری شود.
رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در استان مرکزی ادامه داد: اقتصاد دیجیتالی پدیده جدید در دنیا است و در کشور به آن خوب پرداخته شده و از این طریق جوانان زیادی به کار گرفته می شود.
آستانه گفت: این ستاد به دنبال شناسایی نخبگان، کارآفرینان، سرمایه گذاران و مدیران ملی استان مرکزی است.
وی اظهار کرد: استان مرکزی پتانسیلی از مدیران ملی است که باید از ظرفیت آنها برای توسعه استان بهره گرفته شود
رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در استان مرکزی ادامه داد: هموار کردن مسیر توسعه نیازمند صبر، تعامل و تحمل است و در این مسیر باید آرام آرام و متناسب با شرایط پیش رفت.
آستانه تصریح کرد: اصلاح نظام درآمد و هزینه استان مرکزی به عنوان یکی از اولویت های شاخص باید مد نظر قرار گیرد و در این راستا ارزش آفرینی اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است.
در این همایش رئیس شورای ائتلاف برای توسعه شهرستان های ساوه، تفرش، خنداب، فراهان، شازند، آشتیان، اراک و دلیجان، کمیجان، خمین و نماینده رئیس شورای ائتلاف توسعه شهرستان زرندیه، نماینده اصولگرایان حامی دولت، رئیس ستاد دانشجویان ستاد اصلاح طلبان، رئیس ستاد جوانان اصلاح طلب، نماینده بانوان اصلاح طلب و دبیر مجمع زنان اصلاح طلب استان مرکزی گزارشی از مسائل و مشکلات بخش های مختلف را ارایه کردند.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی دارد
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.