مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی گفت: در آذربایجان شرقی فضا برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است بنابراین انتظار می رود، در آینده نزدیک سرمایه گذاری های بیشتری در استان داشته باشیم.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حمید هاشم زاده در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با حضور در غرفه ایسنا، در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی پس از برجام، از لحاظ طرح های مصوب سرمایه گذاری توانسته  30 میلیون دلار جذب سرمایه کند .
 
  وی توضیح داد: شهرک سرمایه گذاری خارجی اولین شهرک تخصصی سرمایه گذاری در کشور بوده و در این شهرک پتانسیل های بسیار بالایی نهفته است، چرا که امکان اتصال به بازار های بین المللی وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‏ گذار و توجه به توانمندی‏ های بخش خصوصی بدون شک راه برون‏ رفت از مشکلات کنونی و زمینه‏ ساز رشد آذربایجان شرقی است، گفت: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل مشکلات حاکم در جامعه، با گریز سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی مواجه هستیم که باید با برجسته کردن ظرفیت های سرمایه گذاری استان جایگاه خود را در این زمینه احیا کنیم.
 
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه قوانین و حمایت های سرمایه گذاری نیازمند ترمیم است، عنوان کرد:  برای جذب سرمایه گذاری های بیشتر در استان باید حمایت ها و مشوق های سرمایه گذاری ارتقا یابد.
 
وی با اشاره به لزوم حذف موانع دست و پا گیر و بروکراسی های اداری سرراه سرمایه گذارن، ادامه داد: راه اندازی مرکز جذب خدمات در سرمایه گذاری و پنجره واحد سرمایه گذاری در استان یک حرکت چشمگیری است، بنابراین انتظار می رود، ارگان ها و اداره های ذیربط  سرمایه گذاران بخش خصوصی را از همان ابتدای شروع کار به شکل شفاف راهنمایی و هدایت کنند تا از بروز هرگونه مشکل در ادامه راه جلوگیری شود.



هیچ سرمایه گذاری نباید درگیر بروکراسی اداری باشد


هاشم زاده با بیان اینکه فضای کسب و کار در آذربایجان شرقی بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: تبریز 2018 علاوه معرفی جنبه های توریستی در معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان بسیار موثراست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.