عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: هنر، ماندگارترین اثر برای زنده نگه داشتن ایثار و شهادت است.

به گزارش ایلنا از ساری،علیجان شمشیربند در نشست با عوامل تولیدکنندگان فیلم خان طومان در ساری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، با بیان اینکه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در جامعه یک ضرورت است بر ضرورت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل آینده تاکید کرد.

وی افزود: تلاش ما این است که حماسه‌ها و ایثارگری‌هایی که شهدا در هشت سال دفاع مقدس خلق کردند را میراث داری و آن ارزش‌ها را حفظ کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به فیلم در حال ساخت شهدای خان طومان از سوی هنرمندان مازندران گفت: «خان طومان   »تا پیش از شهادت مدافعان حرم نام و نشانی نداشت اگر امروز خان طومان بر سرزبانهاست به خاطررشادت های رزمندگانی است که بدون توجه به زرق و برق دنیا برای حفظ ارزشهای دینی و دفاع از حرم اهل البیت (ع) در این مکان به شهادت رسیدند.

وی افزود: خان‌طومان در این سال‌ها دیگر نامی غریب از سرزمینی دور نیست، کافیست نامش بیاید تا ناخوداگاه ذهنمان به سمت شهدایش برود، نیروهای فاتحین تهران، شیرمردان پاسدار کربلای مازندران و ده ها شهیدی که از گوشه و کنار ایران برای دفاع از حرم اهل بیت عزم سفر کردند تا «مدافعین حرم» لقب بگیرند و حماسه سازان جبهه حق علیه باطل باشند.

شمشیربند ادامه داد: نمونه‌ای دیگراز سرزمین ناشناخته کربلا بوده است که اگر قیام امام حسین(ع) در این منطقه اتفاق نمی‌افتاد سرزمین کربلا نیز بی نام و نشان می‌ماند اگر امروز سرزمین‌هایی در تاریخ انقلاب و اسلام نامی و نشانی پیدا کردند بخاطر انسان هایی است که در آن مکان‌ها برای حفظ دین و کیان اسلامی دلاورمردانه جنگیدندو به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه هنر، ماندگارترین اثر برای زنده نگه داشتن ایثار و شهادت است، ادامه داد: هنر ماندگارترین اثری است که می توان قطره کوچکی از ایثارگری های مردان و زنان را به تصویر کشید و فیلم شهدای مدافع حرم و خان طومان می تواند تجلی رشادت های ایثارگری‌های آنان باشد.

شمشیربند گفت: شهدا و ایثارگران نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و اقتدار و صلابت آن در عرصه جهانی دارند و در حقیقت از جان گذشتگی آنها در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی و تثبیت جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

وی اضافه کرد: خلق یک اثر تصویری تا یک اثر نوشتاری در اذهان مردم، ماندگاری بیشتری دارد، ابتدا باید از جنگ گفت تا بتوانیم ایثارگری، شهادت، اسارت و یاد و خاطره شهدا را با زبان هنر نشان دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: در حال حاضر بایستی آرمان و ارزشهای شهدا را در بین جوانان و نسل امروز ترویج دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.