به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و عام المنفعه استان خراسان جنوبی اظهار داشت: شهریورماه برنامه های فوق العاده ای از جمله رزمایش سپاهیان حضرت محمد (ص) با حضور 20 گردان بیت المقدس بسیج در سراسر استان برگزار شد و نشان دادیم بسیج همچنان آماده است.
وی از برگزاری نمایش «اقتدار بسیجیان» در خراسان جنوبی هفته آینده همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: از مردم قدردانی می کنیم که در تمامی صحنه ها مشارکت فعال دارند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و کنگره شهدا و همچنین تبیین ارزش های دفاع مقدس و خدمات رسانی به جامعه انجام می دهیم.
وی گفت: بعد از دوران دفاع مقدس که دشمنان با همه توان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی وارد میدان شدند، نیروهای مسلح به دنبال عمران، آبادانی و محرومیت زدایی بودند.
سردار قاسمی یادآور شد: با تدبیر مقام معظم رهبری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تشکیل و جهاد سازندگی که مرجع خدمات رسانی بود با بسیج سازندگی ادغام شد و خدمت بی منت و خدمات رسانی را در دستور کار قرار داده است.
وی گفت: اخیرا تمامی دهستان های کشور به لحاظ برخورداری، امکانات و میزان محرومیت رتبه بندی شده است.
وی افزود: در زمان طاغوت عقب مانده ترین مناطق، مناطق روستایی و حاشیه شهرها بودند که تمام بودجه کشور درگیر دفاع مقدس شد و این مناطق همچنان عقب افتادند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون علیرغم همه خدماتی که توسط نظام جمهوری اسلامی در این مناطق ارایه شده اما برخی کارها باقی مانده که باید به اتمام برسد.
وی گفت: خدمات نظام از جمله آب، برق، گاز، شبکه آبرسانی و سایر اقدامات در دورترین مناطق جمهوری اسلامی ارایه شده است اما 40 سال می گذرد و برخی خدمات عمرانی مجدد باید انجام شود.
سردار قاسمی بیان کرد: جغرافیای مناطق خراسان جنوبی به گونه ای است که آب حاصل از بارندگی پس از ورود به دشت های افغانستان هدر می رود و در این زمینه احداث سد و بندهای خاکی در مناطق مرزی مدنظر است که جزو تدابیر دولت نیز قرار گرفته و به مشارکت عمومی مردم نیاز دارد.
وی افزود: تجربه اول انقلاب نشان می دهد اگر مردم در کارهای عمرانی مشارکت نداشته باشند امور ابتر باقی مانده و به سرانجام نمی رسد و الگوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی این است که مردم را توانمند کنیم و ما نیز حمایت های آموزشی و پشتیبانی های وام را در اختیار آنان قرار می دهیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در موضوع عمرانی دستگاه های اجرایی، قرارگاه محرومیت زدایی، بسیج و مردم فعالیت می کنند و به همین دلیل تاکنون موفقیت های زیادی حاصل شده است.
وی بیان کرد: امید است با سفر سردار حزنی به استان بتوانیم از اعتبارات مرکزی بهره مند شود و فعالیت های محرومیت زدایی در استان خراسان جنوبی را توسعه دهیم.
سردار قاسمی افزود: نهادهای دیگر از جمله آستان قدس رضوی، بنیاد برکت، بنیاد مسکن و مستضعفان نیز در مناطق محروم فعالیت های خوبی انجام می دهند و این همسویی، هم افزایی، همدلی و همزبانی به شکرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.