به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه روز دوشنبه در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان افزود: پیگیری های مستمر فرمانداران استان با همکاری همه دستگاه های اجرایی و همراهی ائمه جمعه باید صورت گیرد تا در زمان مشخص این پروژه ها محقق شود.
وی گفت: در این ایام بر اساس گزارشی که قرارگاه خاتم الانبیا در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارائه کرد، قرار است 40 پروژه به ارزش یکصد و 18 میلیارد تومان که حاصل تلاش های این قرارگاه در حوزه های نفت، گاز، آب، راه، صنعت، معدن، ابنیه ساختمان، ارتباطات و فناوری، کشاورزی است در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.
مروج الشریعه افزود: گزارشی که به رئیس جمهوری در این ارتباط تقدیم شد، نتیجه همه فعالیت های دستگاه های اجرایی ملی و استانی است.
وی اظهار داشت: در حوزه نرم افزای و گفت و گو با مردم باید عمیق تر ورود کنیم و آن زمانی قابل انجام است که خود بپذیریم که در یک مسیری با همگرایی، هم افزایی و همدلی در کنار هم قرار گرفته تا برای مردم این مسائل را تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه تقارن بزرگداشت کنگره 2 هزار شهید و 40 سالگی انقلاب اسلامی در استان فرصت و نعمتی است افزود: آثار گرامیداشت برگزاری این کنگره تا پایان دهه مبارک فجر ادامه خواهد داشت واین فرصتی برای استفاده از این تقارن است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: به یک نظام اطلاع رسانی مناسب با استفاده از تکنولوژی اطلاعات نیاز داریم، فقط به بحث تبیین عملکرد 40 ساله نظام با مجموعه ای از روش های مرسوم گذشته تکیه نکنیم چون زبان و بیان مبادله افکار جامعه تغییر کرده که باید از تکنولوژی اطلاعات با حداکثر ممکن استفاده کنیم.
مروج الشریعه افزود: در شهرستان همه مسئولیت با فرمانداران است، برش مسئولیت کارگروه های تخصصی در شهرستان ها با فرماندار است که از ابتدا در هماهنگی کامل با ستاد مرکزی استان برنامه های خود را تبیین کرده و جلسات مربوط خود را برگزار کنند.
وی اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان نظام و دولت وظیفه تبیین مبانی ارزشی انقلاب اسلامی برای لایه های مختلف اجتماعی مردم را داریم.
وی تصریح کرد: تبیین صحیح باید با حضور و مشارکت مردم باشد، برای بازدهی بهتر و ادای حق نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور و مشارکت مردم لازم است.
وی اضافه کرد: فرمانداران از ظرفیت های سمن ها و تشکل های مردم نهاد، وراهای اسلامی شهر و روستا و ... استفاده کنند.
مروج الشریعه ادامه داد: چگونگی آگاهی بخشی عملکرد 40 ساله نظام به نسل جوان مهم ترین موضوع است، کسانی که بعد از شروع انقلاب اسلامی در دهه های 60،70 و 80 متولد شدند نیازمند اقناع و آگاهی بخشی هستند و این اقناع مهمترن ظرافت و کلام متنفذ سخن سخنوران برای جوانان است.
وی با اشاره به اینکه شورای اداری ویژه در خصوص ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان ایجاد می شود افزود: این جلسه باشکوه و ارزشمندی برای تبیین عملکرد 40 ساله نظامی است که مبتنی بر ارزش ها و معیارهای الهی ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: برای تحقق، پایداری و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در جغرافیای سیاسی ایران و تسری آن به همه جهان هزاران شهید بزرگوار تقدیم شده است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سطح کشور بر مبنای گزارشی که وزارت کشور برای تبیین آن بخش از پروژه هایی که جدای از مساله عملکرد 40 ساله نظام در سال جاری باید تقدیم امت اسلامی شود، مجموعه برنامه هایی در صحن دولت و همه بخش های اجرایی نظام در حال تدوین و تبیین است.
ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابتدای سال 1397 در خراسان جنوبی ایجاد شد.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.