سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی روز دوشنبه همزمان با هفته دفاع مقدس در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه های دینی و عاشورا بوده است و این فرهنگ باید به جامعه معرفی شود تا کشور پایدار بماند.
وی ادامه داد: خراسان دارای هشت شهید ملی است، 250 هزار رزمنده و 17 هزار شهید در دفاع مقدس داشته و از گنجینه ای قوی در این حوزه برخوردار است لذا باید این الگوها به جامعه معرفی شوند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: همچنین می بایست در سطح مشهد نماد سازیهایی مرتبط با دفاع مقدس صورت گیرد زیرا نمادهای کنونی شهر در این خصوص خیلی کمرنگ است.

* ضرورت اتحاد و انسجام ملی
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست به حادثه تروریستی اخیر در اهواز اشاره و بیان کرد: این اتفاق در نخستین روز هفته دفاع مقدس و در شرایطی که قدرتهای استکباری، ایران را تهدید می کنند رخ داد پس افزایش انسجام و اتحاد ملی در این شرایط ضروری است.
محمدرضا حیدری افزود: کشورهای مرتبط با این حادثه به واسطه آنکه نتوانسته اند با فشارهای خود از استقامت و همراهی ملت ایران با نظام مقدس جمهوری اسلامی بکاهند دست به اقدامات تروریستی زدند آن هم در استانی که به رغم همه مسائل و مشکلات به جا مانده از دوران دفاع مقدس با شکیبایی، نارساییها را تحمل کرده است.
همچنین اعضای شورای شهر مشهد در نشست امروز از سردار نجاتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی و نیز خدیجه میرشکار نخستین بانوی ایرانی که در جریان دفاع مقدس اسیر شده بود تجلیل کردند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.