به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز یکشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: ستاد یادواره شهدای شهرستان ایلام تشکیل شده و تا پایان سال نیز یادواره بزرگ شهدای شهرستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هدف ما از این فعالیت جلوگیری از فراموشی فرهنگ والای ایثار و صیانت از آن است، افزود: باید تلاش کنیم تا به هر طریق ممکن در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه گام برداریم.
بسطامی با اشاره به اهمیت موضوع ایثار و گذشت در جامعه، گفت: جامعه امروز نیازمند تقویت روحیه گذشت و ایثار است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب رشد روحی و معنوی و حل بسیاری از مشکلات در جامعه می شود.
فرماندار ایلام ضمن تاکید بر تسریع در رفع مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر، گفت: رسیدگی به امورات خانواده معظم شاهد و ایثارگر یک وظیفه عمومی و همگانی است که باید مورد توجه همه دستگاه های مربوطه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدای محلات توسط سپاه و بنیاد شهید کاری ارزشمند و قابل تحسین است، افزود: این یادواره ها باید استمرار داشته و از توان و ظرفیت ایثارگران و پیشکسوتان ایثار و شهادت در همه عرصه ها استفاده شود.
بسطامی یادآور شد: رمز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه ها برخورداری جوانان متعهد و انقلابی کشور از روحیه جهاد و ایثارگری است و اگر روحیه جهاد، ایثار و شهادت همچنین رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و شجاعت و درایت سردار سلیمانی نبود اکنون داعش و تکفیری ها بر عراق و سوریه مسلط شده بودند.
فرماندار ایلام تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت برآمده از سرمایه اجتماعی است و ایثارگران و خانواده های معزز آنان باید در جامعه مورد تکریم قرار گیرند چرا که آرامش و امنیت امروز ما مرهون و مدیون جانفشانی ها و رشادت های دیروز آنان است.
استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در صحنه های مختلف نظام حدود سه هزار شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ایلام به نسبت جمعیت دارای بیشترین آمار شهدا، ایثارگران و جانبازان تقدیمی در راه پرافتخار اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.