به گزارش خبرنگار ایرنا ، آئین تجلیل از معلمان نمونه شهری و استانی روز شنبه با حضور نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر ، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و مسئولین شهرستانی برگزار شد.
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در این آئین گفت : مهم ترین اصل در 2 انتخابات پیش رو حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است .
عبدالله رضیان به نقش فرهنگیان در مشارکت حداکثری انتخابات اشاره کرد و افزود : فرهنگیان باید با دقت و با برنامه ریزی دقیقی برای خلق حماسه ای دیگر در روز 29 اردیبهشت ماه در پای صندوق های رای حاضر شوند.
وی ادامه داد : همه باید بدانند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه کارگزاران نظام به واسطه مردم انتخاب می شوند و این از افتخارات نظام است.
رضیان انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم توصیف کرد و گفت که رئیس جمهور کسی است که باید هدایت مسایل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی را برعهده بگیرد و هر فردی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری انتخاب می شود باید با برنامه ریزی دقیقی گام بردارد.
وی افزود : مجلس شورای اسلامی هم قول می دهد که از حرمت جامعه فرهنگی دفاع کند تا آنچه را که حق جامعه فرهنگی است از لحاظ معیشتی احیا کند.
رضیان گفت : همه باید در راستای نیاز معلم تلاش کنیم تا معلم از لحاظ معیشتی با مشکلی مواجه نشود و به شغل دیگر روی نیاورد.
وی افزود : در بودجه سال جاری با این که وضعیت مالی دولت خوب نیست ، قرار شد حدود پنج هزار میلیارد تومان در اختیار جامعه فرهنگی کشور قرار بگیرد و در این راستا تمام نمایندگان در مجلس به این موضوع رای داده اند.
سید علی ادیانی دیگر نماینده مردم حوزه انتخابیه هم در این مراسم از فرهنگیان خواستار حضور حداکثری در پای صندوق های رای شد و گفت که انتخابات برای ایران اسلامی مقوله سیاسی نیست بلکه حیثیتی و انقلابی است.
وی افزود : همه اقشار باید در پای صندوق رای حاضر شوند زیرا امروز یک رای از سوی هر شهروندی حیثیتی است و اقتدار ملت را نشان خواهد داد.
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم در روز انتخابات اشاره کرد و گفت که صندوق رای ؛ صندوق اقتدار ، حیثیت ملی است و بنا بر این همه افراد با حضور در پای صندوق رای باید به کاندید مورد نظرشان رای دهند.
ادیانی افزود : صندوق رای یک فرصت است و شهروندان با استفاده از این فرصت و حضور حداکثری در پای صندوق های رای چهار سال به دولت آینده فرصت می دهند تا بتواند کشور را دهها گام به جلو پیش ببرد.
وی ادامه داد : بعد از روز رای گیری هر نامزدی که از صندوق ملت بیرون آید ، سکان قوه اجرایی کشور را در دست می گیرد و ما هم با تمام توان از آن دولت حمایت خواهیم کرد .
این نماینده مجلس گفت : منتخب مردم دارای حرمت است و مجلس شورای اسلامی با تعامل در کنار دولت منتخب خواهد ایستاد.
ادیانی افزود : همه باید در راستای پیشرفت کشور گام برداریم و درست است که اشکالات در کشور فراوان است اما همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم کشور را یک قدم به جلو پیش ببریم .
وی با بیان اینکه گام های خوبی در برنامه ششم برای فرهنگیان برداشته شده است ، گفت : اگر چه این اقدامات کافی نیست ، ولی لازم بوده است .
او به طرح همسان سازی حقوق و دستمزد اشاره کرد و گفت که در جهت استیفای حقوق کارکنان دولت و در راستای تقویت جایگاه فرهنگیان به طور خاص برنامه ششم از مهم ترین برنامه پنج ساله برنامه توسعه کشور است .
ادیانی افزود : برای اولین بار در برنامه ششم دولت مکلف شد تا طرح همسان سازی حقوق را اجرا کند و به گونه ای باید عمل شود که تا پایان برنامه ششم تفاوت دریافتی معلمان و بازنشستگان حداکثر 15 درصد باشد.
در این مراسم از خانواده شیدا زارعی معلم شاخص با لوح سپاس تقدیر شد .
در پایان از 70 نفر از معلمان شاخص و برتر در این شهرستان تقدیر به عمل آمد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.