دیانوش چراغی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در هفته گذشته 6 مجوز صادر شده است، افزود: شهرستان سلسله ظرفیت های خوبی در بخش ایجاد اقامتگاه های بوم گردی دارد و در این زمینه تاکنون 33 درخواست به سازمان میراث فرهنگی داده شده که در دست بررسی و انجام مراحل اولیه برای صدور هستند.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته چارت تشکیلاتی سازمان میراث فرهنگی در شهرستان ها در حد نمایندگی بود، گفت: با پیگیری های انجام شده این نمایندگی ها به اداره ارتقا پیدا کرده اند و به زودی نیروهای مورد نیاز در آنها مستقر و به کار گرفته خواهند شد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به صدور سه مجوز احداث اقامتگاه بوم گردی در منطقه گردشگری هنام افزود: رویکرد سازمان میراث فرهنگی در این زمینه حمایت از بخش خصوصی به ویژه حمایت از جوامع محلی و عشایری است تا فرهنگ بومی منطقه و میراث های طبیعی و معنوی آن بیشتر به گردشگران معرفی شوند.
وی درخصوص انجام طرح مطالعاتی سراب زز گفت: برای انجام طرح مطالعاتی سایر مناطق گردشگری شهرستان در سال 97 اعتبار خوبی منظور خواهد شد تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه صنعت گردشگری در شهرستان پر ظرفیت سلسله باشیم.
چراغی اظهار داشت: موزه مردم شناسی قوم لک قلعه مظفری سلسله در سال 97 به عنوان غنی ترین موزه مردم شناسی غرب کشور به بهره برداری می رسد.
7265/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.