معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی و مدرسان برجسته در حوزه صنعت گردشگری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، قادر تقی زاده گفت: با عنایت به ابلاغ دوره های توانمندسازی  از دفتر مطالعات آموزش گردشگری سازمان و ضرورت برگزاری دوره ها تا پایان سال جاری، برنامه ریزی به منظور برگزاری دوره ها  طبق زمان بندی مناسب از اولویت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بر همین اساس جلسه شورای آموزشی با حضور موسسات دارای مجوز از سازمان و کارشناسان مرتبط گردشگری و با محوریت برنامه اقتصاد مقاومتی در رابطه با برگزاری دوره ها در معاونت گردشگری استان اردبیل تشکیل و همچنین هر یک از این دوره ها با توجه به تخصص موسسات تقسیم بندی شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی و مدرسان برجسته در حوزه صنعت گردشگری کشور و استان از ضروریات است، تصریح کرد: موسسات آموزشی این مهم را  به عنوان یکی از اهداف دنبال کرده و نسبت به ثبت نام جامعه هدف اقدام کنند.

تقی زاده اضافه کرد: دوره هایی که جهت برگزاری از  سازمان ارسال شده شامل دوره آموزشی عوامل اجرایی و کارکنان واحدهای بین راهی، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی (بند ب)، عوامل پلیس انتظامی و راهور، عوامل اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر و عوامل مستقر در پایانه های مرزی است.

وی بیان داشت: علاوه بر این آموزش راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت گردی، راهنمایان موزه و محوطه های تاریخی، عوامل اجرایی کاروان راهیان نور، کارکنان داخلی هتل های (3،4،5 ستاره)، عوامل و دست اندرکاران اقامتگاه های بوم گردی، توانمندسازی جوامع محلی روستاهای هدف از دیگر دوره های پیشنهادی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ابراز امیدواری کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط و بخش خصوصی مشارکت لازم را در برگزاری دوره های مذکور به عمل آورند.

تقی زاده با تاکید بر لزوم طی دوره های آموزشی از طرف مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری و منوط بودن تمدید پروانه های گردشگری به طی دوره آموزشی افزود: در پایان دوره،  گواهینامه معتبر آموزشی از طرف سازمان مرکزی برای هر یک از شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.