فاطمه خانی قلعه روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : شهرستان ورامین از ظرفیت ها و جاذبه های متعدد گردشگری برخوردار است که می تواند مقصد گردشگری بسیاری از دوستداران طبیعت باشد.
وی افزود : خانه های بوم گردی در صنعت گردشگری ، یکی از اماکن اقامتی مهم به شمار می رود که در آن گردشگران ، با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شده و اوقات خود را با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی در محیطی طبیعی سپری می کنند.
وی بیان کرد: خانه بوم گردی روستای کویر آباد با عنوان خانه بوم گردی عمو مش رضا ، نخستین خانه بوم گردی استان تهران است که با توان و ظرفیت بخش خصوصی در روستای کویر آباد از توابع بخش جوادآباد ورامین احداث شده و در مدت محدود راه اندازی ، توانسته بسیاری از گردشگران را از داخل و خارج از کشور جذب کند.
خانی افزود: استقبال بی نظیر گردشگران از این خانه بوم گردی باعث شده تا برای اقامت در آن ، گردشگران از قبل جا رزرو کنند.
وی بیان کرد:وجود این خانه های بوم گردی علاوه بر جذب توریست ، باعث رونق اقتصادی جامعه روستایی می شود و گردشگران با خرید لبنیات ، محصولات کشاورزی و صنایع دستی به اقتصاد روستائیان کمک شایانی می کنند.
وی تصریح کرد: گردشگرانی که در این خانه اقامت می کنند ، از برنامه های مختلفی از جمله بازدید از روستاهای هدف گردشگری ، آثار تاریخی ، کارگاه های صنایع دستی و طبیعت شهرستان ورامین نیز شرکت می کنند که این امر منجر به رونق صنعت گردشگری ورامین می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ورامین افزود : در این خانه بوم گردی 10 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.
علاقمندان به حضور در این خانه بوم گردی می توانند با شماره تلفن 09123255095تماس حاصل کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون بخش خصوصی برای احداث 5 خانه بوم گردی در روستاهای مختلف ورامین اعلام آمادگی کرده اند.
روستای کویر آباد از توابع بخش جود آباد ورامین است که درکیلومتر 15 مسیر جاده ورامین – چرمشهر واقع شده است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بیش از 70 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.