به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در همایش ائمه جمعه استان لرستان در محل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به نتایج مثبت پیگیری مشکلات مردم در نمازهای جمعه اشاره کرد و افزود: این پیگیری ها باعث افزایش اعتماد عمومی و جلوگیری از سوء استفاده دشمن می شوند لذا مسئولان باید از انتقادات ائمه جمعه استقبال کنند.
وی یکی از نقش های برجسته ائمه جمعه را پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: گفتمان سازی شعار سال از مهمترین مصادیق پیگیری منویات رهبری است و این مهم همکاری بیشتر مسئولان را می طلبد چرا که درصورت بی تفاوتی به آن ممکن است شاهد ایجاد فاصله در بین بخش هایی از جامعه باشیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: نقش دیگر ائمه جمعه خنثی کردن توطئه های دشمن است که این خود موجب تقویت بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل استکبار خواهد بود به همین دلیل جمعیت رو به گسترش حاضر در نماز جمعه را که هر هفته شاهد شکل گیری آن هستیم باید تقویت شود.
وی ائمه جمعه را همراه و پشتیبان دولت دانست و گفت: این یک نعمت الهی است که باید قدر بدانیم چراکه در هیچ نقطه از جهان شاهد آن نیستیم.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار لرستان نیز در این همایش با بیان اینکه در زمان جنگ دینی، اعتقادی و نرم افزاری با دشمنان هستیم، گفت: ائمه جمعه فرماندهان این جنگ و جوانان هدف اصلی آن هستند لذا نقش ائمه جمعه در آگاهی بخشی به جوانان کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
حبیب الله خجسته پور افزود: گاهی جوان ما سوالی می کنند که ممکن است حتی شنیدن آن نیز دشوار باشد اما محل پاسخگویی به این شبهات و سوالات نماز جمعه است لذا تلاش همه ما باید در راستای ایجاد زمینه های حضور حداکثری جوانان در صفوف نماز جمعه باشد.
وی روحانیت شیعه را نهادی مردمی و نه دولتی دانست و اظهار کرد: این نهاد بنا به وظیفه ذاتی خود به نقد دولت می پردازد که به طور قطع سازنده و راهگشا خواهد بود.
خجسته پور افزود: اگر نقد روحانیت به عملکرد در دوره های گذشته باشد درصدد جبران کاستی ها برخواهیم آمد و اگر نقدی بر عملکرد کنونی ما باشد به طور قطع نسبت به اصلاح آن اقدام می کنیم و حتی اگر مسئله ای نسبت به آینده دولت بیان شود بدون شک آن را شنیده و در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
وی به وجود بیش از 2 هزار طرح نیمه کاره در استان لرستان اشاره و اظهار کرد: اعتبار لازم برای تکمیل این طرح ها بالغ بر 68هزار میلیارد ریال است.
خجسته پور افزود: منابع اختصاص داده شده به استان جوابگو نیست و با این فرض که اگر تمام اعتبارات پیش بینی شده را نیز هر سال جذب کنیم در بهترین حالت هفت سال فقط برای طرح های یادشده صرف می شود ضمن اینکه نمی شود بقیه کارها را نیز تعطیل کرد.
وی گفت: راهکار ما معرفی و سپس تکمیل 120 طرح کلیدی و مهم استان است تا پس از انجام آن اتمام مابقی طرح ها را در دستور کار قرار دهیم.
7264/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.