به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای روستای وینسار از توابع شهرستان قروه اظهار کرد: شهدا از جان و مال خود گذشتند تا بندگان را از جهالت نجات دهند و در گمراهی نمانند.
به گفته وی، شهدا این راه را به دنیا نشان دادند چرا که این انقلاب نشات گرفته از مکتب امام حسین(ع) است و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد و دشمنان نمی توانند آسیبی به این کشور بزنند.
وی افزود: مخالفت دشمنان با اسلام و ایران اسلامی نشانه عجز، نفهمی، جهل و ندانستن، بیچارگی و درماندگی آنان است و در سال های بعد از انقلاب تلاش های زیادی کردند تا اسلام را از بین ببرند اما سرشان به سنگ خورد.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه شهادت جایگاه والایی دارد که خداوند آن را برای خاص ترین اولیای خود در نظر می گیرد، یادآور شد: امام حسین(ع) میلیون ها انسان عاشق به شهادت را تربیت کرد عده ای به آرزوی شان رسیدند و عده ای در انتظار هستند تا از شهادت استقبال کنند که این نشات گرفته از تربیت شدن در مکتب امام حسین(ع) است.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) این زمینه را فراهم کرد تا انسان با شهادت به بالاترین جایگاه برسد، اضافه کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید انسان آنچه را که دوست دارد در راه خداوند بدهد همانند کاری که امام حسین(ع) کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز گروه های تکفیری و داعش تحت حمایت استکبار و صهیونیست می خواهند نام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا را از ما بگیرند اما شهیدانی همچون شهید محسن حججی با پیروی از مکتب حسین(ع) در برابر ظلم و ستم و برای حفظ اسلام سرشان را فدا می کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه ایران امروز به برکت ایثار و از خودگذشتگی مردم یکی از قدرت های برتر جهان است، افزود: این بدلیل وجود رهبری مقتدر و هوشمند در راس کشور، حضور مردم، قدرت بازدارندگی نظامی و پیشرفت های علمی در بخش های مختلف است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج و روستای وینسار در 27 کیلومتری شهر قروه واقع است.
شهرستان قروه 460 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، هشت شهید والامقام مربوط به روستای وینسار است.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.