به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان استان بوشهر افزود: اسارت هنری یک مقوله است که در قالب آن جهان استکبار هنری کل هنر جهان را همسو با منافع خود مدیریت می کند.
وی بیان کرد: هم اکنون گرفتار اسارت، خواب و انحصار هنری در سراسر جهان هستیم و ما در این حوزه راهی جز دنبال کردن هنر مقاومت نداریم.
صفایی بوشهری ادامه داد: در ماه رمضان هنر و هنرمندان باید به گونه ای باشند که محبوب خدای خویش شوند.
وی گفت: ویژگی مهم همه آثار هنری، جذب کردن نگاه مخاطب است و هر اثری که در آن میزان جذابیت بیشتر باشد از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.
صفایی بوشهری یادآور شد: بزرگترین هنر یک انسان راه و روش محبوب خدا شدن است که وسیله تحقق این مهم تقوا و زندگی کردن به رنگ خداست.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در هر نقطه استان بوشهر جا برای کار هنرمندان وجود دارد اما در برخی حوزه ها بخوبی بدان پرداخته نشده و هنرمندان باید سعی کنند از این ظرفیت ها استفاده کنند.
صفایی بوشهری ادامه داد: هنر هنرمندان استان بوشهر باید این باشد که آن را در سطح استان، منطقه و ملی نبینند بلکه در سطح بین المللی به آن بنگرند زیرا افق هنر بوشهر در جایگاهی فراتر از اندیشه کنونی است.
وی گفت: در این ارتباط باید در شورای عالی بسیج هنرمندان تصویب شود که 1 یا 2 جشنواره سازمان بسیج هنرمندان امسال در استان بوشهر برگزار شود.
صفایی بوشهری افزود: هم اکنون مساله اصلی حفظ انقلاب اسلامی، رشد شاخصه های آن و صدور پیام انقلاب به سراسر جهان است که این مهم باید در دستور کار جدی هنرمندان عرصه های مختلف قرار گیرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.