حجت السلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های این هفته نمازجمعه بروجرد افزود: درگرامیداشت اربعین حسینی بیش از20 میلیون زایرازسراسردنیا درکربلا حضور به هم رسانده تا عظیم ترین اجتماع بشری و بزرگترین راهپیمایی درطول تاریخ بشریت را به وجود آوردند وپیام خون شهدای کربلا را به جهانیان برسانند.
وی اظهارکرد: تنها راه نجات جوامع اسلامی وآزادی آنها از زیرسلطه استکبارجهانی تداوم راه شهدای کربلا است.
خطیب نمازجمعه بروجرد با اشاره به برپایی نمازجماعت به طول 43 کیلومتردرمسیراین اجتماع بزرگ جهانی بیان کرد: روزانه درعراق 50 میلیون پرس غذا توسط عاشقان حسینی توزیع شده است.
حجت السلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: این پیاده روی همگرایی، عاشقان حسینی را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که شعورمبارزه حق با باطل تا قیامت ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بزرگترین اجتماع در کربلا همان اندازه که برای دوستداران و پیروان ابا عبدالله (ع) شیرین و افتخارآمیز است برای دشمنان تلخ وموجب ترس می شود.
امام جمعه بروجرد گفت: همایش جاماندگان اربعین روزگذشته با حضورمردم ایران اسلامی درسراسر کشوربرگزارشد و امید است که این حضورها زمینه سازظهور امام زمان (عج) باشد.
حجت السلام والمسلمین ترابی با اشاره به تحولات اخیرمنطقه اظهار کرد: گروه های تروریستی و کشورهای استکباری داعش را تربیت کردند تا این جنگ های نیابتی اسراییل را درحاشیه امن قراردهد.
وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش در منطقه با شکست داعش و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه توطئه جدید استقلال اقلیم کردستان عراق را ایجاد کردند تا پس از سرنگونی داعش این ترفند را برای برهم زدن امنیت منطقه به کار گیرند.
خطیب نماز جمعه بروجرد اظهارکرد: آمریکایی ها وغربی ها ازاین شکست عصبانی وعامل اصلی آن را جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان می دانند.
حجت السلام والمسلمین ترابی ادامه داد: داعش پدیده ای غربی وعربی بود که با هدف قرار دادن اسراییل در حاشیه امن و برای انتقام از جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان به وجود آمد.
وی بیان کرد: تمامی برنامه های آل سعود در عراق، یمن، فلسطین و سوریه با شکست کامل مواجه شده و امروز دست و پا می زنند با هدف انتقام حزب الله و ایران توطئه جدیدی را آغاز کنند.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.