به گزارش خبرنگار ایرنا، همپای کربلا و نینوا، در مازندران هم پیاده‌روی اربعین برپا شد و دل‌های زائران و مشتاقان زیارت، به یاد سالار شهیدان، پیاده‌روی اربعین برپا کردند.
این دسته از دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) اگر چه کیلومترها تا حرم حسینی فاصله‌ دارند ، اما از دور زائر حسینی شدند و با پای دل مسیر حرم تا حرم را پیمایش کردند تا از غافله زوار عقب نمانند.
اینجا از عمود خبری نیست و زوار و جاماندگان کربلا با پای پیاده و به عشق سالار شهیدان، مسیر حرم تا حرم را طی کردند.
پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی درقالب ' حرم تا حرم ' با حضور عاشقان به اباعبدالله الحسین (ع) و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین در کربلا، دربیشتر شهرهای مازندران برگزار شد.
در شهرستان آمل که این مراسم برای چهارمین سال متوالی برگزار شد، جا ماندگان زیارت کربلا در ، مسیر حدود 17کیلومتری استانه مقدس امامزاده ابراهیم(ع) در مسیری به سمت جاده هراز و جنگلی تا آستانه متبرک امامزاده عبداله (ع) این شهرستان را پیاده طی کردند.
در مسیرهای پیاده روی از استانه مقدس امامزاده ابراهیم(ع) تا حرم متبرک امامزاده عبداله (ع) چندین موکب درنظر گرفته شده و تعداد زیادی متن زیارت اربعین در اختیار عزاداران حسینی توزیع شد.
حضور جوانان و قشرهای مختلف مردم در این راهپیمایی بسیار چشمگیر بود.
گروهی با توزیع نذری و گروهی دیگر با دودکردن اسفند سعی داشتند تا سهمی دراین مسیر درکنار راهپیمایان داشته باشند.
البته بازار گرفتن عکس سلفی بسیار داغ بود و پرچم های رنگارنگ یاحسین جلوه خاص به جمعیت راهپیمایان امسال درمازندران داده بود.
حضور سالمندان، معلولان و کودکان روی کالسکه ازدیگر جلوه های ویژه این راهپیمایی در دیار علویان بود.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.