حجت الاسلام سیدمحمد امام که روز جمعه از پایانه مرزی چذابه عازم عتبات عالیات بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمت رسانی که مردم دوستدار اهل بیت(ع) نسبت به زائران سیدالشهدا(ع) انجام می دهند نمونه ای از ایثار ، محبت و دلدادگی به ساحت مقدس امام حسین(ع) است و این شور وصف ناپذیر هر سال ابعاد جدید و عمیقی به خود می گیرد.
وی گفت: قشرهای مختلف مردم متدین خوزستان اعم از زن و مرد ، کوچک و بزرگ با همه وجود برای خدمت رسانی وارد صحنه شده اند تا بتوانند به زائران خدمات شایسته ای ارایه کنند.
حجت الاسلام امام ، با بیان اینکه هر سال شاهد گسترش خدمت رسانی به زائران در پایانه های مرزی خوزستان هستیم افزود: خدمت رسانی به زائران بدون هیچ چشمداشتی انجام می شود.
امام جمعه شوش گفت: باید برنامه منسجم و دقیقی برای ساماندهی زیرساخت ها و خدمت رسانی دستگاه های دولتی و عمومی انجام شود تا زائران حسینی با مشکلات رو به رو نشوند.
وی با انتقاد از وضعیت جابجایی زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: پیاده روی چند کیلومتری زائران از ابتدای موکب ها تا محل خروجی پایانه برای سالمندان می توان مشکل ساز شود.
وی ادامه داد:باید مسئولان، اتوبوس های بیشتری برای جابجایی زائران حسینی انجام می دادند تا زائران با آرامش بیشتری رهسپار کربلا و نجف اشرف می شوند.
امام جمعه شوش در ادامه با ابراز رضایت از مجموع زیرساخت های اربعین در مسیرهای منتهی به مرز چذابه ابراز امیدواری کرد در سال های آینده باید امکانات و زیرساخت های مناسب تری برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده سازی کنند.
بنا بر اعلام مسئولان اجرایی خوزستان تاکنون 50 دستگاه اتوبوس از شهرداری اهواز برای جابجایی زائران به چذابه گسیل شده و قرار است به زودی 100دستگاه اتوبوس کمکی از سوی شهرداری های اراک و یزد در ایام اربعین به این منطقه ارسال شود.
پایانه های مرزی شلمچه و چذابه 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
بر اساس آخرین آمار ارایه شده در 11 روز گذشته در مجموع 556 هزار زائر از این 2 گذرگاه مرزی به عتبات عالیات مشرف شدند.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.