مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا افزود: این خادمان در قالب چهار دستگاه اتوبوس به کربلای معلی اعزام شدند تا در 2 موکب مستقر در کربلا، خدمات رسانی کنند.
حیدر خسروی اظهارکرد: در کاروان خادمان اربعین؛ اقشار مختلف مردم از جمله فرهنگیان، بازنشستگان، کارمندان، کسبه، دانشجویان و دیگر اقشار مردم حضوری فعالانه دارند.
خسروی ادامه داد: کاروان نذورات و مایحتاج مورد نیاز زائرین اربعین در قالب 18 محموله از این شهرستان به کربلای معلی ارسال شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین گفت: شهرستان خمین در راستای خدمت رسانی به کاروان اربعین در سال جاری برپایی 2 موکب بیت الزهرا (س) و ساقی عطشان کربلا را در دستور کار دارد.
خسروی ادامه داد: این موکب ها در ورودی کربلا به سمت باب القبله حرم حضرت ابوالفضل (ع) برپا می شود و موکب ساقی عطشان نیز برای اسکان زائران است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین گفت: این موکب ها به مدت 10 روز به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات رسانی می کنند.
خسروی تصریح کرد: مردم خمین همچون سال‌های قبل در همایش پیاده ‌روی اربعین حسینی شرکت دارند و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود پنج هزار نفر در این همایش شرکت کنند.
فرماندار خمین نیز در ایین بدرقه خادمان به کربلای معلی با تاکید بر اهمیت جایگاه اماکن مقدس عتبات عالیات و نقش معنوی آن در بین مسلمانان و به ویژه شیعیان گفت: علاقه و اشتیاق ملت ایران به عتبات عالیات ناشی از عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت است.
سید مهدی ساداتی ضمن تقدیر از اعضای هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات و مردم شهرستان در کمک به بازسازی عتبات عالیات افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی و کاهش درآمد مردم و به ویژه کشاورزان شهرستان، نذورات جمع آوری شده برای بازسازی عتبات عالیات در شهرستان، قابل توجه است.
فرماندار خمین گفت: استقرار 2 موکب از شهرستان در کربلا از دستاوردهای مهم ستاد عتبات عالیات است و همه بسترهای لازم برای استقبال از زائرین اباعبدالله الحسین برای حضور در پیاده روی عظیم اربعین فراهم است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر ، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.