به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عربپور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: استکبار باز در جهت بی ثباتی منطقه بحث جدایی اقلیم کردستان را راه انداخت که به جایی نرسید و مورد قبول واقع نشد.
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه عربستان اخیرا تمام راههای یمن را مسدود کرده است افزود: این حوادث همه به هم مرتبط هستند و ارتباط این حوادث این است که آمریکا در نقشه های خود ظرف چند سال گذشته بنا داشت در مقابله با انقلاب اسلامی ایران در خاورمیانه طرح هایی را اجرا کند که ناموفق ماند.
وی گفت: آمریکا قصد داشت با اجرای طرح خاورمیانه جدید، برخی کشورها را تقسیم کند و برخی را به جان هم بیندازد و در واقع مثلث شومی در منطقه دارد این طرح ها را اجرا می کند که در راسش آمریکا، یک ضلعش اسرائیل و ضلع دیگر آن پولهای نفتی و باد آورده سعودی ها است.
وی اظهار کرد: طرح آمریکا در حمایت از داعش بعد از تخریب شهرها شکست خورد و شکست داعش به معنی شکست عربستان، اسرائیل و آمریکا است.
حجت الاسلام عربپور ادامه داد: آمریکا فکر می کرد ظرف چند ماه کار همه را تمام کنند آنها دنبال ایجاد فتنه در منطقه هستند و الان طرح و نقشه بعدی شان لبنان است.
وی تصریح کرد: همه این طرح ها در راستای برنامه های آمریکا است و بیش از همه در منطقه عربستان سعودی پیدا و پنهان دخالت می کند.
خطیب موقت جمعه کرمان گفت: مشهود است یمن را آنها بمباران می کنند و اینهمه بمباران کردند ،حالا یک موشک به فرودگاهشان خورده چنین و چنان می کنند.
وی بیان کرد: در عراق و سوریه، عربستان از داعش حمایت می کرد و این طرحها به دلیل وجود مثلث شوم در منطقه و برای زمین گیر کردن ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: اما ملت ایران سالها مقاومت کرده و بر اساس فرموده قرآن پیروز خواهد شد و طبق وعده خداوند جبهه مقاومت نیز پیروز خواهد گردید و دشمن هیچ نتیجه ای جز شکست نخواهد برد.
وی ادامه داد: پیروزی های مردم عراق، سوریه و لبنان را تبریک می گوییم و به ملت ایران می گوییم دل قوی دارید زیرا آمریکا نه بار اول نه مرتبه آخرش است که این توطئه ها را انجام می دهد.
خطیب موقت جمعه کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری نیز مطرح و بارها تاکید کرده اند بزرگ تر از اینهایی که تهدید می کنند نتوانستند هیچ غلطی بکنند اینها هم قطعا نخواهند توانست لذا پیروزی از آن بندگان خالص خدا خواهد بود.
وی همچنین گفت: روز گذشته 20 ماه صفر سالروز اربعین سالار شهیدان حسین (ع) بود که این روز را محضر امام زمان (عج) و همه عاشقان و دلباختگان آن حضرت تسلیت عرض می کنم و از همه افرادی که برای برگزاری باشکوه این ایام تلاش کردند، تقدیر می کنم.
وی تصریح کرد: حرکت افراد و گروهها به صورت پیاده از شهرها و مناطق مختلف بخصوص از نجف به سمت کربلا در کنار اهمیت زیارت سید الشهدا (ع) بسیار مهم است.
حجت الاسلام عربپور تاکید کرد: تجمع بیش از 20 میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی (ع) قابل توجه است و در کنار این تجمع و عناد دشمن که خبرگزاری های دنیا این حرکت بزرگ را بایکوت خبری کردند اما این عظمت و شکوه منظره زیبایی از وحدت و همدلی مسلمین را به نمایش گذاشت و این حرکت عظیم پشتوانه ای برای کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت است.
وی تاکید کرد: همایش پیاده روی اربعین حسینی (ع) نمایش قدرت مسلمانان جهان است.
وی همچنین به 22 آبان به عنوان روز جهانی دیابت و حمایت از بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: این بیماران از سوی موسسات خیریه حمایت می شوند.
وی بهترین توصیه را در بخش جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چون دیابت را رعایت اصول تغذیه ای، بهداشتی و پیشگیری عنوان کرد.
وی اظهار کرد: 24 آبان به نام روز کتاب و کتابخوانی اعلام شده و کتاب بهترین دوست و یار انسان است.
وی سرانه مطالعه را در کشور بسیار پایین دانست و افزود: گاهی جوانان ساعت ها زمان خود را در فضای مجازی می گذرانند اما حاضر نیستند اندکی کتاب مطالعه کنند.
خطیب موقت جمعه کرمان گفت: 25 آبان به نام روز وقف شناخته می شود و وقف امر مهمی در مسائل مختلف است و این فرهنگ باید همچون گذشته در کشور ما مهم و تاثیرگذار باشد.
خبرنگار: نجمه حسنی*انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.