مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی از ابتدای شهریور سال جاری آغاز شده است و تا سه روز مانده به اربعین ادامه دارد، گفت: تاکنون برای 13 هزار و 500 نفر ویزا صادر شده است.
ندیری ادامه داد: به علت برخی مشکلات از جمله افزایش درخواست صدور ویزا، در دریافت ویزا با تاخیر مواجه هستیم و از زائرانی که قصد سفر دارند، خواهشمندیم در اسرع وقت اقدام به دریافت ویزا کنند زیرا ممکن است ویزای آن ها با تاخیر صادر شود و در این صورت موجب ترافیک در مرزها می شوند.
وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد اربعین، 18 هزار و 800 تومان هزینه بیمه زوار بوده که نسبت به سال های گذشته خدمات آن افزایش یافته است.
وی با اشاره به سایر هزینه های این سفر، گفت: 10 هزار تومان حق کارگزاری، 6 هزار و 200 تومان حق بیمه درمانی و 40 دلار هزینه روادید سفارت است که در مجموع از هر نفر 200 هزار تومان هزینه ثبت نام اخذ می شود.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی ادامه داد: مرز خسروی که امسال برای تردد زائران پیش بینی شده بود به دلیل آماده نبودن زیرساخت های کشور عراق هنوز بسته است و بر اساس پیش بینی کشور عراق این مرز تا روز دوشنبه هفته جاری تجهیز می شود تا تردد از این مرز برای زائران فراهم شود.
ندیری ادامه داد: برای ایام اربعین 2 پرواز مستقیم از ارومیه در روزهای هشتم و پانزدهم آبان برنامه ریزی شده است و علاقه ‌مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند؛ هزینه بلیط رفت و برگشت در هشت آبان برای هر نفر 9 میلیون ریال و در 15 آبان 12 میلیون ریال است.
به گزارش ایرنا 18 آبان سال جاری مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
پیاده ‌روی اربعین، حرکت شمار زیادی از عاشقان حسین به سمت شهر کربلا به منظور جمع شدن همهٔ آنان در چهلمین روز پس از سالگرد به شهادت رسیدن حسین بن علی (ع)، سومین امام شیعیان در واقعهٔ عاشورا در سال 680 میلادی است.
پیاده روی اربعین که همه ساله با حضور میلیونی شیعیان از سراسر دنیا برگزار می شود، بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام در جهان و نمایانگر وحدت و عظمت جامعه اسلامی است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.