هادی سپهوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه این عملیات از روستاهای دره تنگ سفلی آغاز شده و برای تمامی روستاهای تحت پوشش انجام می گیرد، اظهار کرد: عملیات مبارزه با مشارکت کلینیک گیاه پزشکی مزرعه سبز و نظارت مستقیم حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در راستای پیشگیری و مبارزه با خشک شدن برگ درختان گردو انجام می شود.
وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح می بایست بعداز چیدن میوه انجام شود، عنوان کرد: برای انجام مطلوب این عملیات و نابودی کامل این آفت 2 مرحله دیگر سمپاشی در فصل بهار می بایست انجام شود که در این راستا مشارکت جدی کشاورزان و باغدارن شهرستان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
سپهوند با بیان اینکه کل عملیات مبارزه با نظارت مستقیم کارشناس مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در فصول پاییز و بهار انجام می شود، خاطرنشان کرد: شهرستان سلسله با 2 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت، قطب تولید گردو در استان لرستان محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه از این میزان یکهزار و 800 هکتار بارور و 500 هکتار به صورت غیر بارور می باشند، تصریح کرد: سلسله با تولید چهار هزار و 140 تن در سال حدود 30 درصد محصول گردوی استان لرستان را تولید می کند که بر همین اساس شهرستان سلسله هم از نظر متوسط عملکرد در هکتار و هم از نظر میزان تولید رتبه اول را در استان دارد.
شهرستان سلسله دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 12 هزار هکتار آن ها آبی، 25 هزار هکتار دیم و 4 هزار هکتار نیز باغات است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.