هادی سپهوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، افزود: یکهزار و 700 هکتار از مزارع شهرستان به کاشت محصول چغندر قند اختصاص یافته که متوسط عملکرد آن در واحد سطح 50 تن در هر هکتار است.
وی با اشاره به رتبه اول شهرستان سلسله در زمینه تولید چغندر قند، اظهار داشت: پیش بینی می شود که بیش از 85 هزار تن چغندر قند از سطح مزارع شهرستان برداشت گیرد.
سپهوند همچنین با اشاره به آغاز کاشت کلزا در شهرستان سلسله و دارا بودن رتبه اول شهرستان در سال گذشته در استان لرستان عنوان کرد: پیش بینی می شود بیش از یکهزار هکتار از اراضی شهرستان به کاشت محصول کلزا اختصاص یابد.
مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به مزیت های کاشت کلزا برای کشاورزان، خاطرنشان کرد: تمامی نهاده های کشاورزی شامل انواع کودهای شیمیایی و بذر مرغوب به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده می شود و همچنین سه دستگاه مخصوص کاشت کلزا هم به صورت نیم بها (یارانه دار) برای کاشت این محصول به صرفه و پردرآمد در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
شهرستان سلسله دارای 12هزار هکتار اراضی آبی، 25 هزار هکتار اراضی دیم و چهار هزار هکتار باغ است.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشدرهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.