هادی سپهوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه 21 هزار و 700 هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان سلسله به کاشت غلات اختصاص یافته است، اظهار کرد: پیش بینی می شود از این سطح حدود 35 هزار تن گندم و جو در شهرستان سلسله برداشت صورت گیرد.
وی با بیان اینکه به منظور سهولت کشاورزان در فروش، پنج کمیسیون برای خرید گندم و 2 کمیسیون نیز جهت خرید جو ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: محصولات خریداری شده کشارزان با قیمت تضمینی خریداری خواهند شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله با اشاره به اینکه هفت هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان زیر کشت نخود است، عنوان کرد: 10 هکتار از این میزان به صورت مکانیزه کاشت شده که هم اکنون عملیات برداشت آن ها در حال انجام است.
وی با توصیه به کشاورزان برای کاشت مکانیزه نخود در اراضی، تاکید کرد: به دلیل اینکه برداشت نخود به صورت دستی انجام می گیرد و زحمت فراوانی برای کشاورز به همراه دارد توصیه می شود به منظور سهولت در برداشت، کاشت نخود را به صورت مکانیزه انجام دهند.
شهرستان سلسله دارای 12هزار هکتار اراضی آبی و 25 هزار هکتار اراضی دیم و 4 هزار هکتار باغ است.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.