اسدالله حسنوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سطح زیرکشت گیاهان دارویی که به منظور تامین مواد موردن نیاز کارخانه در شهرهای مختلف استان 49 هکتار است، افزود: از این میزان 15 هکتار در شهرستان های کوهدشت و پلدختر به کاشت انواع گیاهان دارویی اختصاص یافته است.
حسنوند عنوان کرد: 12 هکتار گل محمدی و 10 هکتار نیز به کاشت انواع گیاهان دارویی در شهرستان بروجرد و بیش از چهار هکتار نیز به کاشت گیاهان دارویی در شهرستان سلسله اختصاص یافته است که پس از برداشت به این کارخانه منتقل می شوند.
وی با اشاره به اشتغال 18 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی ، افزود: برای فعالیت کامل کارخانه به حدود 10 میلیارد ریال تسهیلات نیاز است که در صورت تامین، این واحد تولیدی می تواند زمینه اشتغال 140 نفر را به صورت مستقیم فراهم نماید.
حسنوند با بیان اینکه در حال حاضر مواد تولیدی کارگاه در شهرهای مختلف استان به مصرف می رسند، افزود: در صورت اخذ تسهیلات مورد نیاز و بهره برداری کامل، این امکان وجود دارد که تولیدات کارخانه به شهرهای مختلف کشور نیز صادر شوند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.