محمد خسروی روزشنبه درنشست ستاد اربعین بروجرد که درفرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهارکرد: با توجه به اینکه هیچ فردی نمی تواند بدون داشتن ویزا از کشور خارج شود از زائران درخواست می شود که به صورت قانونی اقدام کنند.
وی افزود: اگر چه مرز خسروی درایام اربعین بازمی شود اما زائران استان لرستان ازمرزمهران به کربلا اعزام می شوند.
مدیرکل حج و زیارت لرستان بیان کرد: پیگیری های لازم برای احداث حسینیه بروجردی های درکربلای معلی انجام شده است.
خسروی اضافه کرد: سال های گذشته لرستان درمراسم اربعین خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه داد براین اساس امسال تعداد موکب های استان درکربلا افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 14 استان از ایران وچهارکشورخارجی برای رسیدن به مرزشلمچه و چزابه باید ازلرستان عبور می کنند دراین راستا باید اقدامات لازم برای اسکان و استقبال از آنها فراهم شود.
مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: با توجه به اینکه بروجرد در مسیر ورود زائران اربعین حسینی است انتظار می رود مسئولان نسبت به فضا سازی شهر و نصب علایم راهنمایی با هدف جلوگیری از سردرگمی زائران اقدامات لازم را انجام دهند.
خسروی ادامه داد: باید ظرف 10 روز مواد غذایی، تجهیزات وامکانات مورد نیاز برای موکب ها به کربلا اعزام شود زیرا بعد ازاین مدت امکان خروج مواد غذایی و تجهیزات وجود ندارد.
احمد گودرزیان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بروجرد نیزدر این نشست به برگزاری هرچه باشکوه تراز برگزار شدن آیین اربعین حسینی در بروجرد و نیز استقبال باشکوه از زائرانی که ازاین شهرستان عبور می کنند تاکید کرد.
شهرستان بروجرد با بیش یکهزار و 606 کیلومتر مربع مساحت وجمعیت بیش از350 هزارتن جمعیت درشمال لرستان واقع شده است.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.