به گزارش خبرنگار، مهر، احمدحسین فتایی امروز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای طرح و برنامه، گفت: در این جلسه برنامه‌های پیشنهادی ادارات تابعه، مورد بررسی قرار گرفت و با اجرای ۱۰ برنامه در سطح استان همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان در بستر فضای مجازی موافقت شد.

برگزاری جشنواره استانی نمایشنامه‌خوانی رادیویی

وی، افزود: بر همین اساس در شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) شاهد برگزاری دومین کنسرت مجازی استان توسط هنرمندان بروجردی خواهیم بود که در بستر اینستاگرام به وقوع خواهد پیوست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تصریح کرد: همچنین شهرستان الیگودرز در این ایام مبارک میزبان جشنواره استانی نمایشنامه‌خوانی رادیویی خواهد بود که فراخوان آن تا چند روز دیگر در اختیار هنرمندان هنرهای نمایشی استان قرار خواهد گرفت.

فتایی، بیان داشت: یکی دیگر از جشنواره‌های طراحی شده در حوزه هنرهای نمایشی، جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه تک نفره به میزبانی شهرستان ازنا است که در سال گذشته به خوبی جشنواره منطقه‌ای اتودهای کوتاه نمایشی را میزبانی کرد و ظرفیت‌های لازم برای برگزاری این جشنواره را دارد.

وی، عنوان کرد: جشنواره استانی مجازی خوشنویسی «خلوت گزیده» از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است که در شهرستان دورود برگزار می‌شود و طی آن علاقه‌مندان به خلق اثر به صورت زنده در بستر فضای مجازی خواهند پرداخت.

جشنواره «مور و هوره» به صورت مجازی در ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ادامه داد: همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) نخستین جشنواره استانی «مور و هوره» مجازی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان برگزار می‌شود و طی آن هنرمندان این حوزه به اجرای برنامه در رثای امام اول شیعیان خواهند پرداخت.

فتایی، اظهار داشت: شهرستان چگنی نیز در ایام ماه مبارک رمضان عهده دار برگزاری جشنواره عکس «سفره افطاری» خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس فراخوانی که طی چند روز آینده اعلام خواهد شد، در این جشنواره شرکت کنند.

وی، گفت: برگزاری دو جشنواره استانی مجازی کتابخوانی توسط شهرستان‌های پلدختر و رومشگان و جشنواره‌های نقاشی در شهرستان سلسله و شعر محلی در شهرستان کوهدشت از دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری طراحی شده برای ماه مبارک رمضان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: در این جلسه کلیات برگزاری جشنواره‌های ملی کمانچه نوازان به میزبانی خرم آباد و سرنا نوازان به میزبانی دورود و جشنواره‌های منطقه‌ای «مور و هوره» به میزبانی شهرستان کوهدشت و طنز مطبوعات غرب کشور به میزبانی خرم آباد به تصویب رسید که با ریشه کن شدن ویروس کرونا و مساعد شدن شرایط برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان و علاقه مندان در طول سال به اجرا در خواهند آمد.

فتایی، افزود: برنامه‌های حوزه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز همزمان با حلول ماه مبارک رمضان در فضای مجازی آغاز شده و تحت عنوان «نورباران» در پیام رسان‌های واتس آپ، سروش، ایتا و همچنین اینستاگرام در حال اجرا هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.