محمد حسین اسماعیلی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود: امسال در آستانه ماه مبارک رمضان، بسیاری از مردم که هر سال در شب‌ها و روزهای این ماه مساجد، حسینیه‌ها و تکایا را پر می‌کردند و محافل مذهبی و دینی داشتند این پرسش پیش آمده که تکلیف این قبیل رسوم مذهبی چه می‌شود؟

وی یادآورشد: تنها را ه مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن قطع زنجیره انتقال است و طبیعتاً در این شرایط برگزاری هر گونه برنامه که باعث تجمع افراد شود می‌تواند به ادامه‌دار شدن وضعیت کمک کند و در ماه رمضان هم باید با حفظ فاصله‌ اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی مقابله با کرونا را ادامه داد و با این حساب امکان این که در این ماه انتظار برگزاری برنامه‌های مرسوم مذهبی را داشته باشیم وجود ندارد.

اسماعیلی بابیان اینکه در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان هستیم و جامعه شرایط خاصی را برای نخستین بار تجربه می‌کند، گفت: مردم و مسوولان باید به فکر تغییر در روند انجام اعمال ماه مهمانی خدا باشند.

وی یادآورشد : بخش زیادی از جامعه که عادت به حضور در جمع‌ها و برنامه‌های مذهبی گروهی ماه رمضان را داشتند این روزها پیگیر برنامه‌های جایگزین هستند و عده‌ای هم در خانه برگزار کردن اعمال ماه رمضان و پرهیز از حضور در اماکن مذهبی را پذیرفته‌اند.
به گفته اسماعیلی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام مراسمات ویژه ماه مبارک رمضان در منزل به همراه خانواده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد و انجمن قرآن و نهج البلاغه قزوین، "جشنواره خلوت گزیدگان" را برگزار می نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیایش در تنهایی ، نیایش و خانواده ، توسل، تضرع و خشوع به درگاه خداوند ، مواسات و همدلی مؤمنانه

نوع دوستی و همراهی اجتماعی(با نگاه ویژه به موضوع کرونا) ، قرآن هدایتگر و نجات بخش بشریت ، قصه ها و آموزه های قرآنی ، میلاد امام حسن مجتبی(ع) ، لیالی قدر، شهادت حضرت علی(ع) و عید سعید فطر را از موضوعات و محورهای جشنواره مجازی خلوت گزیدگان اعلام کرد.

وی بخش های جشنواره مجازی خلوت گزیدگان را قرائت قرآن کریم ، دعا و نیایش خوانی ، شعر، نقاشی ، خوشنویسی و عکس اعلام کرد و افزود: این جشنواره صرفا به استان قزوین اختصاص دارد و ارسال آثار نیز به دو شکل انتشار اثر با هشتک #رمضان_در_خانه در یکی از شبکه های اجتماعی و ارسال لینک آن  به همراه نام ، نام خانوادگی و شماره تماس به صفحه اینستاگرام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به آدرس https://www.instagram.com/qazvin.ershad.official  ارسال اثر از این روش دارای امتیاز ویژه در مراحل داوری می باشد و مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به آدرس https://ghazvin.farhang.gov.ir/  ، تکمیل فرم مربوطه و بارگذاری اثر امکان پذیر می باشد.

به گفته وی هر فرد می تواند حداکثر دو اثر را در هر بخش به جشنواره ارسال نماید و اگر آثار ارسالی به صورت فیلم باشد حتما باید هنگام تصویربرداری دوربین به صورت افقی باشد.

اسماعیلی گفت : شرکت کنندگان در این جشنواره برای دریافت فراخوان و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به نشانیhttps://ghazvin.farhang.gov.ir/ و یا به آدرس قزوین -بلوار آزادگان - جنب مسجد امام خمینی (ره) - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی - انجمن قرآن و نهج البلاغه مراجعه نمایند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را تا 10 خرداد و زمان اعلام نتایج را 20 خرداد سالجاری اعلام کرد و افزود:  آثار پس از جمع آوری و پایش، توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در هر بخش به آثار برگزیده هدایایی اهدا می شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های رده سنی زیر 14 سال به 5 اثر برگزیده هر کدام لوح سپاس و مبلغ 3میلیون ریال در بخش های رده سنی بالای 14 سال به 5 اثر برگزیده هر کدام لوح سپاس و مبلغ 5میلیون ریال و در سایر بخش ها نیز در هر بخش به 5 اثر برگزیده هر کدام لوح سپاس و مبلغ 5 میلیون ریال پرداخت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.