به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز سه‌شنبه در نشست با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان افزود: هنرمند به کسی گفته می‌شود که در همه احوال جانب ادب و تواضع را نگه‌ دارد، لذا به ‌دلیل اثرگذاری بالای هنر در جامعه، یک هنرمند بی‌اخلاق می‌تواند اثرات بسیار مخرب‌تری نسبت به سایرین بر جامعه بگذارد.
وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و بیان این‌که قاطبه فعالان این عرصه، صادقانه و اخلاق ‌مدار با مسائل رفتار می‌کنند، ادامه داد: متأسفانه در برخی موارد، تریبون‌ها به دست کسانی است که صلاحیت لازم را ندارند و صدای‌ شان به بدگویی، ناسزا و افترا بلند است.
فرماندار اردکان تصریح کرد: در چنین شرایطی، نقش هنرمندان برای اصلاح بداخلاقی‌ها و تلطیف وضعیّت و بازگرداندن آرامش به مردم اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.
مقیمی با تأکید بر این‌که زبان گفت‌وگو اثربخش و راهگشاست، ادامه داد: در دوره‌هایی به‌واسطه برخی کوته نگری ها، سنگ‌اندازی‌هایی در مسیر رشد و بالندگی هنر صورت گرفته و هنرمندان به حاشیه رانده شدند.
وی گفت: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، وجود چنین مسائل و نگرش‌هایی زیبندهٔ نظام نیست و تأثیرگذارترین راه برای بیان دستاوردهای چهل‌سالهٔ انقلاب، زبان هنر است.
این مسئول ادامه داد: در اردکان که به شهر ادب و گفت‌وگو اشتهار دارد؛ از انجمن‌های هنری انتظار می‌رود فعالانه‌تر در عرصه‌های مختلف وارد شوند و اجازه تأثیرگذاری برخی جریان‌های ضد فرهنگی و ضد هنری از بیرون سلب شود.
مقیمی خاطرنشان کرد: تلاش ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر اردکان با همکاری ادارهٔ میراث فرهنگی، شایسته تقدیر است.
وی اظهار امیدواری کرد با گشایش این گذر، روح تازه‌ای به فعالیت‌های هنری در اردکان و جلب مشارکت مردم در برنامه‌های ادبی، موسیقی، نقاشی و... دمیده شود.
در اردکان پنج انجمن موسیقی ، شعر و ادب ، خوشنویسان ، هنرهای تجسمی و نمایشی فعال است و نزدیک به 300 نفر هنرمند در این شهرستان نقش‌آفرینی می‌کنند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.