محمد مهرافزون روز سه شنبه در جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی در آموزش و پرورش بروجرد اظهار داشت: نیروهای نهضت سواد آموزی از جایگاه والایی برخوردار و مسوولیتی خطیر و ارزشمند دارند.

وی افزود: در بحث جذب نیروهای نهضتی بدون هیچ چالشی نیروها آماده به کار هستند و در مقاطع مختلف تحصیلی سازمان دهی می‌شوند.

وی بیان کرد: اداره سوادآموزی به تنهایی قادر به جذب نیروهای خود نمی باشد بلکه همکاری و همیاری سایر دستگاه ها نیاز است تا فرآیند جذب به صورت دقیق و کارآمد انجام شود.

مهرافزون اضافه کرد: همفکری، همیاری، شناسایی، جذب، ایجاد انگیزه و ترغیب بی سوادان و کم سوادان جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال از عمده ترین اولویت ها و وظایف شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی است.

وی ادامه داد: برای طرح انتقال دوره ی نهضت سواد آموزی یک بروشور با موضوعیت نحوه مراقبت از بیماران با علائم خفیف کرونا ویروس در منزل و همچنین مجموعه کتاب های دوره ی تحکیم سواد بهداشت تغذیه در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: ۳۷هزار بی‌سواد در بروجرد وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۲۵۰ نفر در گروه سنی ۶ تا ۴۹سال هستند.

وی اظهار داشت: نرخ باسوادی در این شهرستان با توجه به برنامه های گسترده نهضت سواد آموزی هم اکنون بیش از ۹۸ درصد است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران، مسئول باسواد کردن جامعه، تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی هستند که آموزش و پرورش به عنوان یکی از این ادارات ساماندهی بی‌سوادان را به واحد سوادآموزی محول کرده است.

مهرافزون اضافه کرد: طرح کتابخوان، حلقه‌های کتابخوانی، خودآموز، فرد به فرد و طرح گروهی از جمله برنامه‌های در دست اجرای نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه است.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: در جذب نیروهای حقالتدریس بومی بودن شرط است و از بکارگیری افراد غیربومی خودداری بعمل می آید و اجازه نخواهیم داد افراد غیر بومی حق التدریس جذب آموزش و پرورش بروجرد شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.