سجاد بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر تمامی حفاری ها، شمع ریزی و  کوله شرقی این پل آرماتوربندی و بتن ریزی در ضلع شمالی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: هرچند روند احداث این پل کند بوده و مطلوب نیست اما چنانچه اتفاق خاصی رخ ندهد بتن ریزی و کوله پایان اردیبهشت ماه تکمیل شده و کار نصب عرشه فلزی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه احداث عرشه فلزی حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: هرچندباید منابع مالی لازم تامین شود اما در مجموع از روند این طرح راضی نیستم.

بابایی گفت: سیل سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان به شهرداری خرم‌آباد خسارت زد در صورتی که سهم این شهر از اعتبارات جبرانی ۸۲ میلیارد تومان بود و تاکنون ۷۰ درصد آن تخصیص یافته در حالیکه بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان طرح بازسازی سیل در این شهر تعریف شده است.

وی با انتقاد از تخصیص اعتبار جبرانی سیل به برخی شهرداری های فاقد خسارت افزود: پنج میلیارد تومان ازردیف جبران خسارت سیل برای پل بهداری تصویب شد در حالیکه پیمانکار این طرح با رقم بیش از۶ میلیارد تومان در مناقصه برنده شده است.

وی خواستار توجه ویژه شهرداری و معاونت عمرانی استانداری لرستان به این طرح شد و ادامه داد: پیمانکاران باید از نظر مالی قوی بوده و منتظر تزریق اعتبار نباشند.

به گزارش ایرنا پل بهداری خرم آباد متعلق به دوره پهلوی اول بوده و در مرکز شهر خرم آباد واقع شده  که در سیل فروردین ماه امسال آسیب دید و از همان زمان تردد بر روی این پل ممنوع شد.

در سیل فروردین ماه امسال، ظرفیت عبور آب پل بهداری به دلیل ارتفاع کم و پایه های قطور،کاهش یافت و آوردهای سیلاب که در پایه ها و زیرپل جمع شده بودند موجب طغیان و برگشت آب شدند که علاوه بر وقوع سیل در سطح منطقه، خساراتی نیز به پل وارد شد.

پس از آن پل بهداری که از گذرگاه های اصلی شهر خرم آباد محسوب می شد به دلیل نداشتن ایمنی و شرایط استاندارد مسدود شده و همین امر گلایه های مکرر شهروندان را به دنبال داشت.

در نهایت عملیات بازسازی جایگزین پل بهداری خرم‎آباد که بر اثر سیل فروردین پارسال آسیب دیده بود ۱۴ آبان ماه گذشته توسط شهرداری آغاز شد که با ادعای میراث فرهنگی مبنی بر تاریخی بودن پل، این طرح متوقف شد و اواخر سال گذشته دوباره به جریان افتاد.

۱۷ آبان ۹۸ با توجه به تخریب پل "بهداری" و توقف روند احداث سازه جایگزین توسط میراث فرهنگی یک دستگاه پل عابر پیاده فلزی برای عبور اهالی منطقه به صورت موقت نصب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.