محمد شریفی مقدم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ایمن نبودن سازه فعلی و نبود پل جایگزین بهداری؛ امروز به منظور سهولت عبور و مرور شهروندان و ساکنین اطراف یک دستگاه پل فلزی نصب شد.

وی  با عذرخواهی از شهروندان و ساکنین منطقه ادامه داد: همچنین روز یکشنبه نیز یک دستگاه پل فلزی عابر پیاده به جای پل اناری برای سهولت در تردد ساکنان نصب خواهد شد.

عملیات بازسازی جایگزین پل بهداری خرم‎آباد که بر اثر سیل فروردین ماه آسیب دیده بود هفته گذشته توسط شهرداری آغاز شد که با ادعای میراث فرهنگی مبنی بر تاریخی بودن پل، این طرح متوقف شده و جدال بر سر اجرای طرح میان ۲دستگاه همچنان ادامه دارد.

پل بهداری خرم آباد متعلق به دوره پهلوی اول بوده و در مرکز شهر خرم آباد واقع شده  که در سیل فروردین ماه امسال آسیب دید و از همان زمان تردد بر روی این پل ممنوع شد.

در سیل فروردین ماه امسال، ظرفیت عبور آب پل بهداری به دلیل ارتفاع کم و پایه های قطور،کاهش یافت و آوردهای سیلاب که در پایه ها و زیرپل جمع شده بودند موجب طغیان و برگشت آب شدند که علاوه بر وقوع سیل در سطح منطقه، خساراتی نیز به پل وارد شد.

پس از آن پل بهداری که از گذرگاه های اصلی شهر خرم آباد محسوب می شد به دلیل نداشتن ایمنی و شرایط استاندارد مسدود شده و همین امر گلایه های مکرر شهروندان را به دنبال داشت.

در این مدت بارها و بارها توسط رسانه ها عنوان شد که شهرداری در حال تامین اعتبار بازسازی پل بهداری و چند پل دیگر است اما هیچگونه واکنشی از میراث فرهنگی در خصوص تاریخی بودن این پل در فضای رسانه ای دیده و هیچگونه اشاره ای به این مهم نشد.

اکنون اختلاف نظر میان ۲ دستگاه بالا گرفته و در شرایطی که شهرداری تنها راه نجات از سیلاب های آینده را تخریب پل بهداری و ایجاد سازه ی جدید می داند اما میراث فرهنگی همچنان شاکی شهرداری و معتقد است این پل شرایط ثبت ملی را دارد و نباید تخریب شود.

پل بهداری و پل اناری بر روی رودخانه کرگانه خرم آباد احداث شده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.