«حمید احمدی» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:  ۱۰۳ فقره پروانه ساخت و ساز امسال در خمین صادر شده در حالی که در مدت مشابه پارسال ۷۴ فقره بوده است.

وی علت افزایش ساخت و ساز را کاهش عوارض تجاری  از ۲۰ تا ۴۰ درصد در اکثر مناطق و کاهش ۵۰ درصدی عوارض ساخت در بافت های فرسوده بیان کرد.

احمدی ادامه داد: صدور این پروانه های ساخت  در سال جاری  از نظر  متراژ ۳۹ هزار و ۸۶۰ متر عرصه را در بر می گیرد.

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین گفت: پروانه ساخت صادره در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر متراژ ۳۵ درصد افزایش یافته است..

احمدی اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال برای ۱۹هزار و ۵۵۲  متر مربع پروانه ساخت صادر شده بود.

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین بیان کرد: ۱۰ هزار و ۹۸۰ متر مربع از ساخت و سازهای این شهرستان نیز امسال صدور پایان کار دریافت کرده است و ۷۶ مورد نقشه ساختمان نیز در این مدت کنترل شد..

احمدی ادامه داد:  ۱۰ ساختمان بدون پروانه ساخت که دارای کاربری کشاورزی بودند بر اساس رای کمیسیون ماده پنج با حکم قانونی تخلیه شده است.

وی بیان کرد: امکانات محدود، خدمات ناکافی و نبود امکانات بهداشتی در این سکونتگاه ها مشکلات عمده ای است که شهروندان با آن روبه رو می شوند.

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین بیان کرد: ساخت و سازهای غیر استاندارد به دلیل متراژ پایین و خارج از اصول و ضوابط ایمنی ساختمان سازی در برابر بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله مقاوم نیستند و با آن ها با جدیت برخورد می شود.

احمدی ادامه داد: نظارت مستمر حتی در روزهای تعطیل و در ساعات پایانی شب و اتخاذ تصمیمات مهم و اساسی در این خصوص از دیگر اقدامات شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی گفت :برای توسعه آتی شهر خمین هر ۱۰ سال طرح تفصیلی تهیه می شود و در صورت نیاز بر وسعت شهر افزوده می شود.

شهرستان خمین دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ هزار نفر آن را جمعیت شهری است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.