معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از تخفیف عوارض صدور پروانه و هزینه خدمات ساختمانی در بافت فرسوده این کلانشهر تا سقف 85 درصد خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری گفت: هم اکنون بیش از 300 هزار نفر در بافت های فرسوده شیراز زندگی می کنند، از این رو شهرداری با تصویب شورای شهر امتیازات تشویقی را برای رونق ساخت و ساز در این بافت مصوب کرده است.

وی وسعت بافت فرسوده شیراز را یک هزار و 800 هکتار عنوان کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری با اعمال سیاست های محرک و ارائه بسته های تشویقی به شهروندان و سرمایه گذاری در راستای نوسازی این بافت و افزایش سطح رفاه ساکنان آن گام بر می دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به برخی از مصوبات تشویقی شورای شهر در خصوص نوسازی بافت های فرسوده اضافه کرد: تخفیف عوارض صدور پروانه و هزینه خدمات ساختمانی تا سقف 85 درصد، تقسیط عوارض و مطالبات شهرداری بدون پیش پرداخت، به صورت 30 ماهه و بدون کارمزد، عدم پرداخت هزینه کارشناسی بازدید توسط شهروندان و پرداخت کل حق الزحمه دفاتر تسهیلگری جهت صدور پروانه، پایان کار و استعلام توسط شهرداری و رایگان بودن این خدمات در کل بافت فرسوده برای شهروندان از جمله این مصوبات تشویقی هستند.

بهادری تاکید کرد: شهروندان در پهنه‌های مصوب بافت فرسوده دارای حق انتخاب در مراجعه به شهرداری‌های مناطق یا دفاتر تسهیلگری هستند.

وی ضمن برشمردن برخی از مشکلات موجود در بافت فرسوده افزود: بافت‌های فرسوده شهری، محلات فرسوده‌ای در فضای شهر است که از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز عدم تطابق با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند که این محلات مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و شیوه خود را دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز افزود: رسالت اداره بازآفرینی محلات شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در راستای ارتقای کیفیت زندگی در این پهنه ها تشویق به امر نوسازی و بهسازی است. در همین راستا  شورای اسلامی شهر با ابلاغ مصوبه ای به شهرداری شیراز، تخفیف و کاهش صدور پروانه ساختمانی و هزینه خدمات ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف 85% را برای ساکنین این محلات و یا بخش خصوصی در نظر گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.