سجاد خدایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در بودجه سال آینده شهرداری، سهم اعتبارات حوزه برنامه ریزی و توسعه شهری نیز از 10 درصد سال گذشته به 17 و بهبود محیط شهری نیز از 12 به 17 درصد افزایش یافته که این مهم توجه روز افزون به این حوزه ها نشان می دهد.
وی اظهار کرد: از مجموع بودجه سال آینده، ۱۲۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به شهرداری مرکزی، ۴۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان سهم شهرداری منطقه یک، ۳۵ میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان شهرداری منطقه 2 و ۴۵ میلیارد و ۸۷۰میلیون تومان نیز به شهرداری منطقه سه اختصاص یافته است.
خدایی افزود: این موضوع نشان می دهد بیشترین اعتبارات به منطقه سه شهرداری اختصاص یافته بدلیل کمتر برخوردار بودن و بافت فرسوده این منطقه بوده و از طرفی پروژه های نیمه تمام زیادی در این بخش وجود دارد.
وی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰میلیارد تومان بودجه شهرداری زنجان در سال آینده 55 میلیارد تومان ان سهم سازمانهای تابعه است و بر این اساس از ۲۴۵ میلیارد بودجه پیشنهادی برای شهرداری 111 میلیارد تومان عمرانی و 134 میلیارد تومان جاری است و این در حالی است که بودجه سالجاری 60 درصد جاری و 40 درصد عمرانی را شامل می شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: بر این اساس 15 میلیارد تومان مربوط به فضای سبز بوده که در اعتبارت عمرانی گنجانده شده بود، به حوزه جاری منتقل شد و در صورت عدم جابجایی بودجه این بخش از عمرانی به جاری، سهم بودجه عمرانی سال آینده از کل بودجه 51 درصد و در وضعیت فعلی سهم بودجه عمرانی 45.3 دهم درصد است که نسبت به سنوات گذشته افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: بر این اساس بودجه سازمان های تابعه در بودجه سال آینده رشد 22 درصدی و در مجموع کل بودجه 17.5 درصد رشد نشان می دهد و از طرفی سرانه هر شهروند زنجانی نیز 593 هزار تومان به 697 هزار تومان افزایش یافته 17.5 درصد رشد دارد.
خدایی خاطر نشان کرد: رویکرد شورای پنجم و شهرداری در خصوص سازمانهای تابعه این است که باید در سازمانها خود اتکایی و در آمد زایی به وقوع بپیوندد و از طرفی با توجه به رکود بازار زمین و مسکن جهت رونق بخشی به ساخت و ساز و توجیه اقتصادی دار بودن فعالیتها در این بخش تعرفه ها نیز افزایش نیافته است.
وی اظهار کرد: با توجه به بخشنامه کشوری مبنی بر اینکه اخذ بهای خدمات بصورت قمیت تمام شده که برآورد آن 245 هزار تومان بوده، این رقم جهت رفاه شهروندان تا سال آینده 90 هزار تومان لحاظ شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: بر این اساس بهای خدمات شهری نیز تا سقف بخشنامه ابلاغی در سال آینده افزایش نیافته و حداقل ها در نظر گرفته شده و این مهم برای رفاه حال شهروندان انجام گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای مهم شورا و شهرداری در بودجه سال آینده ایجاد مشوق های تشویقی در بحث گردشگری و احداث اماکن اقامتی و هتل سازی بوده که مساعدت های لازم معمول خواهد شد.
گفتنی است که شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.