امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های مجازی دسترسی به اطلاعات مختلف در زمینه های مختلف علمی و آموزشی بسیار آسان شده و با یک جستجوی ساده در دنیای داده می توان به اطلاعات دقیق و جامع دست یافت.

با شیوع ویروس کرونا یکی از راههای پیشگیری ماندن در خانه بود لذا مدارس دانشگاهها تعطیل و دانش‌آمورزان و دانشجویان مجبور بوددند، در فضای مجازی و از طریق پیام رسان های داخلی و خارجی انجام شد.

با توجه به آماده نبودن زیر ساخت های آموزشی  برخی از پیام رسان های داخلی آموزش مجازی در تلگرام توسط معلمان و دانش آموزان پیگیری می شود.

وزارت آموزش و پرورش در یک اقدام شبکه آموزش دانش آموزی شاد را راه اندازی کرد ولی متاسفانه تاکنون این شبکه نتوانسته به خوبی کار کند و فعلا در مرحله عضو گیری از دانش آموزان می باشد.

یکی از اولیا دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آموزش و پرورش باید از سالها قبل که فضای مجازی و اینترنت رونق گرفت به فکر راه اندازی شبکه آموزشی بود و زیر ساخت ها را فراهم می کرد.

اکبر گودرزی افزود: تاکنون به دلایل مختلف اجازه نداده ام ۲ فرزندنم گوشی هوشمند اختصاصی داشته باشند و برای اینکه از آموزش جا نمانند از گوشی هوشمند من و مادرشان استفاده می کرده اند.

وی اظهار داشت: ولی با توجه به اینکه آموزش مدارس مجازی شده باید برای آنان گوشی هوشمند تهیه کنم که هزینه ای بالغ بر چهار میلیون تومان لازم است و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود امکانش وجود ندارد.

یکی دیگر از اولیا دانش آموزان در این باره گفت: آموزش مجازی روش خوبی برای جبران ادامه تحصیل دانش آموزان  در شرایط کنونی است ولی متاسفانه آماده نبودن زیر ساخت مشکلاتی را ایجاد می کند.

اعظم روزبهانی افزود: برای استفاده از شبکه های مجازی باید اینترنت داشته باشی ولی متاسفانه در برخی از روستاها و حتی اماکن شهری اینترنت آنتن دهی مناسبی ندارد.

وی اظهار داشت: پیام رسان های داخلی زیر ساخت مناسب را ندارند و فیلترینگ تلگرام هم مشکلاتی را برای آموزش مجازی دانش آموزان ایجاد کرده است.

یک معلم نیز دراین باره گفت: درس خواندن در فضای مجازی هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان سخت تر از فضای حقیقی است زیرا باید مطالب را دقیق تر و واضح تر بیان کرد و دانش آموزان ابتدایی مطالب را دیرتر درک می کنند.

اسماعیل بیات افزود: دانش آموز اول ابتدایی در فضای مجازی باید حتما در کنار مادر یا پدر باشد تا بتواند در آموزش مجازی شرکت کند و با توجه به اینکه پدر و مادر مجبورند روزها سر کار باشند مشکلات اموزشی این قشر بیشتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: به نظر بنده در آموزش مجازی بسیاری از دانش آموزان اول ابتدایی با مشکل یاد گیری روبرو باشند و باید فکری اساسی برای آنان شود.

وی بیان کرد: در آموزش مجازی دانش آموزانی که در خانواده های قشر ضعیف و متوسط هستند امکان اینکه از تحصیل جا بمانند زیاد است و باید برای این قشر هم فکری شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه اشترینان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در آماری که از مدارس گرفته ایم حدود ۷۰۰ دانش آموز در بخش اشترینان دسترسی به فضای مجازی ندارند.

امیر صارمی افزود: ۹ روستای بخش اشترینان زیر ساخت های مخابراتی برای اتصال به اینترنت ندارند که با رایزنی های انجام شده با شرکت مخابرات قرار است به زودی دکل های مخابراتی ایرانسل  و همراه اول با مشارکت آموزش و پرورش و مخابرات در این روستاها نصب شود.

وی اظهار داشت: قرار است از طریق اداره کل آموزش و پرورش لرستان تعدادی تبلت در اختیار دانش آموزانی که خانواده های بی بضاعت دارند گذاشته شود.

وی بیان کرد: برای برخی از خانواده های بی بضاعت در شهر و روستا نیز تلویزیون تهیه شده تا دانش آموزان از طریق برنامه های اموزشی شبکه آموزش به تحصیل ادامه دهند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه اشترینان گفت: تعدادی از معلمان نیز انتخاب شده اند تا آموزش های لازم به دانش آموزان روستایی که به فضای مجازی دسترسی ندارند را با حضور در خانه های آنان انجام دهند که تاکنون ۲ مورد از این مرحله آموزشی نیز انجام شده است.

بخش اشترینان از توابع شهرستان بروجرد دارای ۴۰ روستا با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر دارای ۶هزار و ۲۰ نفر دانش آموز و ۵۸۶ نفر معلم می باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.