سخاوت بیرامی روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: مراکز پیش‌دبستانی فاقد مجوز از آموزش و پرورش تعطیل می‌شوند.

او گفت: رشد کمی و توسعه کیفی این دوره یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش منطقه است که با جدیت دنبال می‌شود تا هیچ نوآموزی از آموزش‌های پیش‌دبستانی محروم نماند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال همچنین اظهارداشت: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت کودکان چهار تا ۶ ساله بوده و جذب کودکان در این سن از سوی مهدکودک‌های زیرپوشش بهزیستی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه جدید وزارت آموزش و پرورش وظیفه بکارگیری ، جذب و تعلیم و تربیت کودکان در این سنین و مقطع پیش‌دبستانی تنها به عهده آموزش و پرورش است و فعالیت مهدکودک‌های زیرپوشش بهزیستی خلخال مستلزم دریافت مجوز از آموزش و پرورش می‌باشد.
دبیر شورای آموزش و پرورش خلخال با انتقاد از بی‌توجهی اداره بهزیستی خلخال به این موضوع گفت: مدیریت آموزش و پرورش خلخال بر اساس دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به جمع‌آوری ، تعطیلی و پلمب مهدکودک‌هایی که قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اقدام به ثبت‌نام کودکان چهار تا ۶ ساله کرده‌اند اقدام و نتیجه اقدامات را به فرمانداری گزارش کند.

وی بیان‌کرد: همه موفقیت‌ها از پیش‌دبستانی‌ها آغاز می‌شود و دوره‌ پیش‌دبستانی یک دوره‌ الزامی است که کودکان چهار تا پنج و پنج تا ۶ سال را شامل می‌شود.

بیرامی همچنین از فعالیت ۳۳ مرکز پیش‌دبستانی بخش خصوصی و غیردولتی با مجوز آموزش و پرورش در این منطقه خبر داد و افزود: ۱۸ مدرسه غیردولتی شامل ۶ مدرسه در دوره ابتدایی ،چهار مدرسه در دوره اول متوسطه و هشت مدرسه در مقطع دوره دوم متوسطه با هزار و ۵۹۱ دانش‌آموز

رای تحقق اهداف عالی تعلیم و تربیت فعاال هستند.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای ایجاد و راه‌اندازی مدارس غیردولتی در این منطقه وجود ندارد، افزود: مجوز مدارسی که از اهداف آموزشی و تربیتی فاصله می‌گیرند پس از طرح در شورای عالی نظارت لغو می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.