به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محسن حاجی‌میرزایی روز شنبه در مراسم افتتاح مدرسه زنده‌یاد حاج جواد معظمی در بخش ازگله شهرستان زلزله‌زده شهرستان ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه در سال گذشته استان کرمانشاه از این فهرست خارج شد و به متوسط کشوری رسید، افزود: در کرمانشاه‌ با تلاش خیران مدرسه‌ساز  فضاهای خوبی در استان ساخته شده است.

او با بیان اینکه ۷۰ سانتی‌متر به سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه افزوده شده است، گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی این استان ۷.۲ متر مربع است که سرانه خوبی محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنانش، مدرسه را کانون اصلی یادگیری دانست و با تاکید بر اینکه باید مناسب‌ترین امکان را برای یادگیری فراهم کنیم تا دانش‌آموزان وقتی به مدرسه می‌آیند اشتیاق داشته باشند و معلم و مدیر خود را خوب ببینند و فضای مدرسه را فضایی مناسب بدانند.

جاجی میرزایی با بیان اینکه خیرین عزیز که در کار احداث مدرسه به یاری آموزش و پرورش آمده‌اند سنگ‌ تمام گذاشته‌اند، افزود: خیرین، مدارسی با استانداردهای بسیار بالا می‌سازند و مدارسی که امروز در ثلاث باباجانی افتتاح شد مدارسی هستند که شاید نمونه آن‌ها در تهران هم پیدا نشود.

وی خیران مدرسه‌ساز را مهم‌ترین شریک آموزش و پرورش دانست و گفت: خدا را شاکر هستیم که چنین انسان‌هایی برای آموزش کودکان این سرزمین همت می‌کنند و سرمایه‌ خود را در این راه هزینه می‌کنند.

 وی اظهار داشت: اعتقاد دارم که غیر از سرمایه و تجهیزاتی که خیرین هزینه می‌کنند، حس مسئولیت‌پذیری که نسبت به دیگران دارند و آن همراهی و همدلی با مردم در شریک شدن در غم‌ و کاستی‌های آن‌ها، چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش در این مدرسه در جمع دانش‌آموزان حضور یافت و درباره وضع آموزشی آن‌ها با دانش‌آموزان گفت‌ و گو کرد.

مدرسه زنده یاد مرحوم حاج جواد معظمی در زمینی با زیربنای ۸۰۷ مترمربع در ۶ کلاس درس ساخته شده و برای ساخت آن بیش از ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

امروز به صورت همزمان و با حضور وزیر آموزش و پرورش ۷۲ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افتتاح و به بهره برداری رسید.

در زلزله ۲۱ آبان، ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خسارت دید که تاکنون در این مناطق ۱۴۵ مدرسه ساخته شده و ۴۵ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰شهرستان و یک هزار و ۹۳۲روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.
۸۰۶۶/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.