رضوان حکیم زاده شامگاه سه شنبه در سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک میزان پوشش پیش دبستانی در برخی استانهای محروم حتی به بالای 90 درصد هم رسیده است. آمار میزان پوشش پیش دبستانی در سیستان و بلوچستنان 10 درصد از متوسط کشوری بالاتر و به 88 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش برای نحوه اداره پیش دبستانی و حمایت دولت در مناطق محروم و استانهای دو زبانه سال تحصیلی جدید پوشش پیش دبستانی افزایش می یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید یک میلیون و 484 هزار دانش آموز پایه اول ثبت نام شده اند. برخی دانش آموزان پایه اول در نوبت سنجش و مراحل غربالگری اولیه هستند که این فرایند تا ابتدای مهر به پایان می رسد.
وی افزود: تاکنون برای دوره ابتدایی هفت میلیون و 877 هزار و943 دانش آموز در سطح کشور ثبت نام شده اند. با شناسایی کودکان واجب تعلیم بازمانده از تحصیل با هماهنگی سایر سازمانها زمینه جذب و تحصیل آنها در آموزش و پرورش فراهم می شود.
حکیم زاده ادامه داد: اول مهر ماه هیچ کلاس دوره ابتدایی بدون معلم نیست گرچه بر اساس سند تحول بنیادین به اندازه کافی معلم متخصص در این مقطع وجود ندارد.
وی به کمبود 50 هزار معلم در مدارس مقطع ابتدایی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و روشهای متعدد جذب معلم این مشکل برطرف شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت دوره ابتدایی و اولویت تحصیل منابع به این مقطع در سند تحول بنیادین باید سهمیه های استخدامی بیشتری برای دوره ابتدایی گرفته شود تا همکارانی که از متوسطه وارد دوره ابتدایی شده و رشته تخصصی آنها نیست دوباره به دوره متوسطه باز گردند.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.