مهدی نوید ادهم روز چهارشنبه در گردهمایی آموزشی تربیتی طرح تحول و تعالی تربیت ویژه مدارس صدرا و شهید مطهری سراسر کشور در مشهد افزود: حمایت از گسترش کمی و کیفی مدارس معارف از سیاستهای جدی آموزش و پرورش است.
وی بر عظم جدی برای گسترش کمی و کیفی این مدارس به ویژه در مناطق آسیب پذیر فرهنگی تاکید و بیان کرد: این مناطق شناسایی و ظرفیت سنجی شده و به این طرح به عنوان یک عامل مهم و پایگاه فرهنگی برای کسب مهارتهای اجتماعی و معارف نگریسته می شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: از مشارکت همه اقشار فرهیخته به ویژه حوزه های علمیه و خیران در این حوزه استقبال می شود. راهبرد دیگر بازخوانی و بازتولید کتب درسی مدارس معارف است که بخش مهمی از آن انجام شده و بخش دیگری نیز در دست انجام می باشد. اما در بخش تامین نیروی انسانی برای این بخش با کاستیهایی روبرو هستیم که با تلاشهای در حال انجام امیدواریم بتوان آن را تامین کرد.
وی همچنین به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: 600 کارشناس خبره در تهیه این سند مهم نقش داشته اند که امروز برای اجرا روی میز وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. در این سند تلاش شده با توجه به شرایط کشور و بر پایه اصول و معارف اسلامی همه مباحث بازتولید و بازخوانی شوند تا بتواند در همه رشته ها ساری و جاری باشد.
مدیرعامل مدارس صدرای ولایت وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف 'دوره آموزشی تربیتی طرح تحول و تعالی تربیت ویژه مدارس صدرا و شهید مطهری سراسر کشور' را بازآموزی مدیران این مدارس طی نشست چهار روزه اعلام کرد.
داوود بهرام سری افزود: در این همایش مدیران 150 واحد آموزشی صدرا که هفت هزار و 200 دانش آموز رشته علوم و معارف اسلامی دارند، برای ارتقای توان تربیتی و دریافت آموزشهای حضوری شرکت دارند.
رئیس اداره هماهنگی و پشتیبانی دبیرستانهای شهید مطهری نیز گفت: در این همایش 40 نفر از مدیران 40 واحد آموزشی علوم و معارف اسلامی شهید مطهری از استانهای مختلف کشور با هدف ارتقای توان تربیتی و بازآموزی مباحث مهم آموزشی شرکت دارند.
علی پیرامون مقدم تعداد مدارس معارف شهید مطهری را در سطح کشور 40 واحد و تعداد دانش آموزان آنها را حدود پنج هزار نفر عنوان کرد.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.