انتخابات و حضور در عرصه سیاسی اگر چه بازی ساده‌ای به نظر می‌رسد اما پیروزی در این راه به ظاهر ساده ابتدا از دوران تبلیغات رسمی و غیر رسمی گذر می کند و نهایت به صندوقی ختم می شود که راهش به دروازه خانه ملت می رسد.

در این دوران پرتلاطم حضور جناحها و گروههای سیاسی و مولفه‌های زیادی مانند حضور زنان، مردان، دانشجویان و دانش آموزان همه راه پر پیچ و خمی است که می رود تا مشارکت سیاسی مردم در انتخابات را میدان داری نماید.

در کنار این گروهها و مردم از طیف های مختلف در هر دور از انتخابات رای اولیها گروه کثیری هستند که انگشت اشاره آنها دنیای انتخابات را رنگی می کند و بر شور و نشاط انتخابات می افزاید.

امروز شهرستان بروجرد شاهد تبلیغات گسترده و پرشور نامزدهای انتخابات است که حضور جوانان و نوجوانان در ستادهای انتخاباتی بر این شور افزوده،  شوق حضور در عرصه تصمیم گیری و تاثیرگذاری در عرصه سیاسی و ملی موجب شده تا سر از پا نشناسند و شاداب و خندان به مردم و مسوولان اعلام حضور می کنند که ما نیز دوم اسفند خواهیم آمد.

آنان از اینکه به سن قانونی برای شرکت در انتخابات رسیده اند، ابراز خوشحالی می کنند و از نامزدهای انتخاباتی مورد نظر خود سخن به میان آوردند.

در انتخابات دوم اسفند ماه، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر  واجد شرایط رای هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی محسوب می شوند و همین تعداد افراد قرار است شور انتخاباتی را پای صندوق های رأی بیاورند.

شور و شوق اولین حضور درانتخابات و رنگی شدن انگشت اشاره، خاطره ای است که برای همیشه در اذهان جوانان این مرز و بوم ماندگار می‌شود و همه ما هم به عنوان نامزدهای انتخابات و هم مجریان انتخابات باید زمینه این شور را فراهم نماییم.

طبق قانون انتخابات سن رای دادن در ایران ۱۸ سال تمام است و افراد بالای این سن در صورت داشتن شناسنامه و کد ملی می‌توانند رای بدهند. بر این اساس در انتخابات مجلس ۹۸ که در روز ۲ اسفند برگزار می شود متولدین ۲ اسفند ۸۰ به قبل می توانند رای دهند.

آخرین کسانی که در انتخابات خرداد ۹۶ توانستند در رای گیری مشارکت داشته باشند متولدین ۲۲ خرداد ۱۳۷۸ به قبل بودند. لذا متولدین ۲۲ خرداد ۱۳۷۸ الی متولدین ۲  اسفند ۱۳۸۰ رای اولی های انتخابات مجلس یازدهم محسوب می شوند.

۱۳هزار و ۲۳۰ رای راولی در بروجرد 

در همه انتخاباتها دیدهایم که رای اولیهای ۱۸ساله از همان ساعات اولیه برای حضور در پای صندوق های رای شور و اشتیاق خاصی دارند، با دوستان خود گروهی در شعبه ها حاضر می شوند سلفی می گیرند و شوخی می کنند و با داشتن حس و حال خوب جوانی و نوجوانی رای خود را با بهترین خط می نویسند تا تاثیر گذارترین اثر را  در سرنوشت آینده خود داشته باشد.

رای اولی ها دلهایی پاک و صادق هستند از این رو انتظار دارند نمایندگانی که به خانه ملت می فرستند قدر این دلهای پاک و صداقت را بدانند و برای توسعه کشور و تامین آینده جوانان نجیب این سرزمین کاری کنند و نجابت حضور رای اولی ها را پای صندوق های رای نفروشند و برای حل مشکلاتشان آستین همت بالا بزنند.

طبیعی است نمایندگان آتی مجلس باید خود را در مقابل رای دختران و پسران ۱۸ساله که اولین بلوغ سیاسی خود را ۲ اسفند جشن می گیرند دغدغه احساس مسوولیت داشته باشند.

رای اولی ها با تجربه اولین رای خود عرصه مشارکت حداکثری را رقم می زنند، بسیاری از آنها از اینکه می توانند در سرنوشت خود و کشور مشارکت کنند احساس غرور دارند و  چشم انتظار شکل گیری مجلس قوی و قاطع در راه سازندگی و دفاع از میهن عزیزمان هستند.

حضور پر شور و گسترده مردم در همه انتخابات های مختلف چشمگیر بوده و نشان داده که مردم در تعیین سرنوشت کشورشان حضور می یابند اما حضور پر رنگ رای اولی ها به انتخابات شور و حال و رنگ و بوی جوانی می دهد، هر چه این حضور مسوولانه تر باشد برای آینده کشور  بسیار حائز اهمیت است.

به گفته رییس  ستاد انتخابات شهرستان بروجرد ۲۸۳هزار واجد شرایط رای در این شهرستان وجود دارد که ۱۳هزارو ۲۳۰ نفر رای اولی و  واجد شرکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸ هستند.

بلوریان تعداد کاندیداهای نمایندگی مجلس در شهرستان بروجرد ۳۴ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۱ نفر مرد و سه نفر  نفر زن هستند.                                                                                 مدیر آموزش و پرورش بروجرد بر لزوم خلق یک حماسه دیگر در دوم اسفند امسال و در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: همچنانکه با اتحاد، همدلی و همزبانی شاهد برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم، در انتخابات دوم  اسفند ماه نیز بایستی برای حفظ دستاوردهای شهدا و انقلاب حضوری دشمن شکن را به نمایش بگذاریم.
محمد مهرافزون اظهار داشت: رای اولی‌ها با حضور حماسی خود در این صحنه سیاسی از انقلاب ضمن انتخاب نماینده اصلح خود برای آینده کشور تصمیم گیری می کنند.
وی بیان کرد: رای اولی‌ها با حضور در این دوره از انتخابات باید به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه جدی کنند تا در انتخاب خود دچار مشکل نشوند.
مهر افزون ادامه داد: آرای مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور بسیار تاثیرگذار و حضور آگاهانه شما رأی اولی های در انتخابات بسیار راهگشا است.
وی با تاکید بر این نکته که همه باید درانتخابات شرکت کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب از انتخابات به عنوان آبروی نظام و پشتوانه اقتدار ملی یاد می کنند که خود گویای اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رای است و طبق فرمایشات مقام معظم له همه اقشار جامعه باید بدون توجه به مخالفتهایی که با رئیس جمهور ویا رهبر دارند، با رأی خود امنیت کشور خود را حفظ کنند.
رییس اداره آموزش و پرورش بروجرد گفت: دانش‌آموزان اعم از رای اولی‌ها جزء قشر تاثیرگذاری در انتخابات به شمار می‌روند و رای اولی ها با حضور خود در عرصه انتخاباتی با نحوه انتخابات و مشارکت جمعی آشنا شده و در آینده می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری شما در انتخابات دوم اسفند قدرت نرم نظام را تثبیت و تقویت می‌کند، بیان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیاز به مجلس قوی داریم.

 مدیرآموزش و پرورش بروجرد جمعیت دانش اموزی بروجرد را ۵۵هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۱۳هزارو ۲۳۰ نفر رای اولی هستند.

شهرستان بروجرد دارای ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.