فراگیر شدن شور انتخاباتی در ۲۰۸ حوزه انتخاباتی سبب شده تا خبرنگاران ایرنا در نقاط مختلف کشور نیز دست به کار شوند؛ از این رو بخش قابل توجهی از تولیدات خبری ایرنا در روزهای اخیر به موضوع انتخابات و بویژه تلاش برای افزایش مشارکت مردمی در آن معطوف شده است.
در روزهای گذشته خبرنگاران ایرنا تلاش کرده اند تا با تهیه گزارش های میدانی شرایط حاکم در استان های مختلف را ترسیم کنند و امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه نیز در تازه ترین مطالب خود به بررسی ابعاد دیگری از این رویداد سیاسی از جمله تشریح حال و هوای نامزدهای زن، رای اولی ها و مشارکت اقلیت ها پرداخته اند که به نمونه هایی از آنها اشاره می شود:

خیزش مشارکت اقلیت ها
اقلیت های دینی هم فارغ از ارمنی یا آشوری بودن وارد عرصه شده و از حضور پرشور در پای صندوق های رای می گویند، آنانکه که همواره ثابت کرده اند به کلیدواژه هایی چون همبستگی، یکدلی، وفاداری به نظام، مردم سالاری، حق شهروندی و تعیین سرنوشت خود اعتقاد دارند و در صحنه های مختلف حاضر شده اند.
اینک آنها نیز مشارکت خود را اعلام کرده و آماده خلق حماسه دیگری هستند به گونه ای که رییس شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان شرکت گسترده در این انتخابات را نماد همبستگی ملی می‌داند و معتقد است که حضور پرشور در پای صندوق‌های رای از هر قوم، نژاد و مذهبی در حقیقت یکدلی ملت ایران را به جهانیان نشان می‌دهد و مدعیان دروغین حقوق بشر را بار دیگر رسوا می‌کند.
عنوان گزارش «نیم خیز مشارکتی مسیحیان» از دفتر ارومیه است که به شور اقلیت ها برای حضور در انتخابات این خطه اشاره دارد.هموطن ارمنی و محقق اقوام و ادیان نیز با تاکید به مشارکت حداکثری اقشار مختلف در انتخابات، گفته است: انتخابات در آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه متفاوت‌تر از مناطق دیگر است و با توجه به تعدد قومیت‌ها و مذاهب، هر قومیتی تلاش می‌کند با مشارکت حداکثری در انتخابات، بیشتر از اقوام دیگر وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کند.
«روبیک جانانه» رییس شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان در این گزارش با اشاره به اینکه در انتخابات ایران نامزدهایی از هر سلیقه و جناحی حضور دارند، ادامه داد: مشارکت اقوام و ادیان مختلف در انتخابات و انتخاب آزادنه آنان این حقیقت را روشن می‌کند که احترام به حقوق ادیان و اقوام مختلف در ایران اسلامی حرف اول را می‌زند و آنان آزادانه نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.
وی با بیان اینکه ملت ایران در ۴۰ سال اخیر حضور پرشوری در انتخابات داشته‌اند، می افزاید: این میزان مشارکت در انتخابات تاکنون حتی در کشورهایی که خود را متمدن تصور می‌کنند، مشاهده نشده‌است و آنان از دیدن انتخابات باشکوه ایران همواره حیرت‌زده شده‌اند.هموطن ارمنی و محقق اقوام و ادیان نیز با تاکید به مشارکت حداکثری اقشار مختلف در انتخابات، گفته است: انتخابات در آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه متفاوت‌تر از مناطق دیگر است و با توجه به تعدد قومیت‌ها و مذاهب، هر قومیتی تلاش می‌کند با مشارکت حداکثری در انتخابات، بیشتر از اقوام دیگر وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کند.
«لودریک یوحنا» ادامه داده است: در این شهر مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی، ارمنی و آشوری برای تعیین سرنوشت خود به مشارکت بیشتر و پیشی گرفتن از اقوام دیگر می‌پردازند و این تفاوت، امتیازی زیبا برای آذربایجان‌غربی و به ویژه ارومیه است.
وی اظهار داشته است: رسانه‌های بیگانه برای وارونه جلوه دادن انتخابات ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند و منتظر زمانی هستند که پای صندوق‌های رای خالی از حضور مردم باشد اماآنچه اتفاق می‌افتد، برخلاف تصور آنان است.
وی به تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی اشاره کرده و معتقد است: در مناسبت‌های مختلف اعم از راهپیمایی ۲۲ بهمن یا انتخابات دوربین این رسانه‌ها به جای نشان دادن حضور پرشور ملت ایران، کوچه پس کوچه‌های دورافتاده شهرها را به تصویر می‌کشد.

بلوغ سیاسی با حضور زنان
محور دیگری که خبرنگاران ایرنا موضوع اصلی گزارشات خود قرار داده اند بر پایه اصول و ارزش های بانوان استوار است؛ در این پیوند مرکز گلستان در این زمینه گزارشی با موضوع «نقش آفرینی زنان در انتخابات گلستان» به حضور بیش از ۲۰ داوطلب زن گلستانی برای رقابت در انتخابات مجلس یازدهم از قومیت‌های گوناگون اشاره دارد.
بر اساس این گزارش، بیش از ۵۰ درصد رای دهندگان گلستان را زنان تشکیل می دهند که این موضوع از چشم مدیران تبلیغاتی کاندیداهای مجلس استان دور نمانده و برای جلب آرای آنان برنامه های مفصلی ترسیم شده است.حضور بانوان برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور با رشدی ۵۱ درصدی نسبت به دوره قبل، ۱۱ درصد از کل ثبت نام ها را شامل می شد و حال آنکه این رقم در خراسان شمالی با رشدی انفجاری به حدود ۴ برابر رسیده و حدود ۱۴ درصد کل آمار ثبت نامی این استان را تشکیل می دهد.
شرکت در برنامه های مذهبی بانوان، جلسات زنانه قرائت قرآن، نشست های وام خانگی و دورهمی های خانوادگی به یکی از برنامه های ثابت کاندیداها تبدیل شده است.
باور کاهش تعصبات و تبعیضات جنسیتی و بهبود رویکردهای فرهنگی در حوزه  زنان در چند سال اخیر در کاندیداهای مجلس حوزه های انتخابیه گلستان شکل گرفته که زنان علاوه بر حضور پای صندوق‌های رای می‌توانند با ترغیب و تشویق اعضای خانواده تاثیرگذاری مضاعفی بر مشارکت مردم در انتخابات داشته باشند و بر همین اساس زمان زیادی از برنامه های تبلیغاتی خود را به زنان اختصاص داده اند.
همچنین مرکز خراسان شمالی نیز در این زمینه گزارشی با عنوان «افزایش مشارکت بانوان در این استان» به افزایش هفت برابری نامزدهای زن این استان به نسبت سالهای گذشته اشاره کرده است و این خیزش را به عنوان گامی بلند به جلو، نوید مشارکتی فعال‌تر از سوی نیمی از جمعیت این استان را بیان می کند.
در این گزارش آمده است که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها یک نامزد زن در عرصه رقابت های انتخاباتی خراسان شمالی حضور یافته بود که این رقم اکنون در انتخابات دوره یازدهم مجلس به عدد کم‌سابقه ۷ نفر رسیده است.  
برخی از کنشگران و فعالان سیاسی و اجتماعی، فارغ از اینکه این بانوان نامزد مجلس، موفق به جلب آرای مردم و راهیابی به خانه ملت بشوند یا نه، نفس همین حضور را نشانه بالندگی و بلوغ سیاسی و اجتماعی نیمی از پیکره جامعه دانسته و آنرا امری مبارک می دانند.
حضور بانوان برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور با رشدی ۵۱ درصدی نسبت به دوره قبل، ۱۱ درصد از کل ثبت نام ها را شامل می شد و حال آنکه این رقم در خراسان شمالی با رشدی انفجاری به حدود ۴ برابر رسیده و حدود ۱۴ درصد کل آمار ثبت نامی این استان را تشکیل می دهد.
در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی، ۱۹ تن از بانوان داوطلب شدند که این خود نشانگر افزایش اعتماد به نفس بانوان این استان، بلوغ اجتماعی آنان و یافتن جسارت بیشتر در نگاه به عرصه های مدیریتی برای حضور در گلوگاه های تصمیم گیری جامعه است.


 

ابزارهای تبلیغاتی
وعده های انتخاباتی دیگر مقوله و محوری بود که در گزارش های امروز خبرنگاران ایرنا پررنگ بود و هر کدام با نیازهای هر منطقه به مردم داده شده است که در این میان گزارش مرکز اردبیل «راه‌آهن اردبیل؛ لوکوموتیو تبلیغی نامزدها برای مجلس» به پروژه راه‌آهن نیمه کاره اردبیل - میانه اشاره دارد که در آخرین روزهای گرم و شلوغ تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم به مهم‌ترین و اصلی‌ترین حربه و بهانه تبلیغی نامزدهای انتخابات در اغلب مناطق استان تبدیل شده و گویی همه آنها در ایستگاه قطار اردبیل برای دریافت بلیط مجانی ورود به مجلس صف بسته‌اند.
در این گزارش آمده است که قصه راه‌آهن اردبیل - میانه روایتی ۱۴ ساله و ادامه‌دار دارد، در این سال‌ها  این پروژه محل کشمکش‌ها ، تبلیغات انتخاباتی و وعده‌های بسیاری از سوی نامزدهای مجلس بوده ولی تاکنون هیچ کدام از آنها  رنگ و بوی اجرایی به خود نگرفته است.
نامزدهای مخالف دولت با اینکه مهم‌ترین بخش عملیاتی راه‌آهن و تامین اعتبار آن در زمان دولت دوازدهم انجام گرفته، نوک حملات خود را متوجه دولت کرده و همه تقصیرها را بر گردن مسوولان فعلی می‌اندازند.
نامزدهای انتخابات مجلس در شهرهای شمالی استان اردبیل نیز خود را از قصه راه‌آهن جدا ندانسته و از آن بعنوان طعمه تبلیغی استفاده می‌کنند، نامزدها از گرمی‌مغان گرفته تا مشگین‌شهر و بیله‌سوار و پارس‌آباد همچنان بر برخورداری این مناطق از قطار داد سخن می‌زنند.
موضوع مسکن مهر ، توسعه جاده و احداث بزرگراه ، ایجاد اشتغال هزاران نفری ، رفع مشکلات معیشتی، افرایش و تخصیص حق‌آبه از رودخانه‌های قزل‌اوزن و ارس،اجرایی کردن ۱۳۴ طرح مرتبط با مسکن ، توسعه معدن ، توزیع عادلانه امکانات بین استان‌ها ، مبارزه با رانت ، توسعه حمل و نقل ریلی ، زمینی و هوایی ، خودکفایی در بخش کشاورزی ، گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای و توسعه ظرفیت‌های گردشگری از جمله وعده‌هایی است که نامزدهای انتخابات در استان اردبیل به نوعی آنها را در تبلیغات و سخنرانی خود مطرح می‌کنند.

همچنین خبرنگاران ایرنا در کردستان گزارشی با عنوان «یک کرسی و هزار سودا»، قانونگذاری و نظارت را ۲ وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن طبق قانون اشاره دارد که داوطلبان حضور در بهارستان در حاشیه این وظایف هزار سودای مدیریتی و سیاسی در سر دارند تا بتوانند از طریق رای مردم خود را به کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه برسانند.
در این گزارش آمده است که این کاندیداها دیواری کوتاهتر از دولت ندیده اند و رفع مشکلات بیکاری، توسعه اقتصادی، ارتقای معیشت مرزنشینان، ارتقای سطح خدمات زیرساخت با چاشنی نقد عملکرد دولت جمهوری اسلامی از وعده‌های نامزدها است.
این تنها یک سوی ماجراست بُعد بعدی شامل چهره‌های شناخته شده مردمی است که همراه داوطلبان به این نقطه و آن نقطه سفر می‌کنند تا از شهرت‌ خود برای داوطلب نقش رای جمع کنی را بازی کنند که فردا روزی یا صاحب عنوانی شوند یا به بهانه‎ اشتغال و توسعه کارآفرینی تسهیلات یا امتیازی از طریق نماینده از آن خود کنند.

موضوع مسکن مهر ، توسعه جاده و احداث بزرگراه ، ایجاد اشتغال هزاران نفری ، رفع مشکلات معیشتی، افرایش و تخصیص حق‌آبه از رودخانه‌های قزل‌اوزن و ارس،اجرایی کردن ۱۳۴ طرح مرتبط با مسکن ، توسعه معدن ، توزیع عادلانه امکانات بین استان‌ها ، مبارزه با رانت ، توسعه حمل و نقل ریلی ، زمینی و هوایی ، خودکفایی در بخش کشاورزی ، گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای و توسعه ظرفیت‌های گردشگری از جمله وعده‌هایی است که نامزدهای انتخابات در استان اردبیل به نوعی آنها را در تبلیغات و سخنرانی خود مطرح می‌کنند.

دفتر مهاباد نیز با انتشار گزارشی مبنی بر «درو رای با وعده‌های سرخرمن» به وعده و وعیدهای برخی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره دارد  که نامزدها با دادن وعده و وعیدهای دور از انتظار و گاهی با سیاه‌نمایی‌های عجیب و غریب تنها به فکر پر کردن سبد رأی خود در روز ۲ اسفند هستند.
این گزارش افزوده است که معنی این وعده‌ها که برای تاثیرگذاری بر آرا و نظرهای مردم است و البته موضوعات آن شهر به شهر و منطقه به منطقه تفاوت دارد این است که آن کاندیدا کار اصلی را که تصویب قوانین و مطالبه برای دستیابی به قانون برتر است را پس از راهیابی به مجلس باید به حال خود رها کرده و به دلالی تبدیل شود که تنها به دنبال عمل به وعده‌های خود باشد که در هر ۲ صورت امری نادرست است.

دفتر خمین نیز با گزارشی بعنوان «تثبیت اشتغال، وعده نامزدهای انتخاباتی در خمین» از شعار اشتغال در این خطه توسط نامزدها نام می برد که نقل بیشتر سخنرانی ها و متینگ های تبلیغاتی است.
قرار گرفتن خمین درمناطق محروم، حذف مالیات برای سرمایه گذاران و کاهش قیمت زمین در شهرک صنعتی خمین نیز هنوز آنچنان که باید و شاید نتوانست بحران بیکاری این شهرستان را به طور کامل حل کند.
این روزها و در بازار داغ تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حل معضل بیکاری و اشتغالزایی در خمین به عنوان یکی از وعده های انتخاباتی برای کسب رای و اقتناع افکار عمومی از طرف نامزدها بیان می شود.


اما در این میان دفتر بروجرد با گزارش «تبلیغات انتخابات و حکایت نقد امروز بهتر از نسیه فردا»  در گفت و گو با کارشناس مسائل اجتماعی نگاهی جامعه شناختی به شیوه های مهیج تبلیغاتی پرداخته است
رییس انجمن جامعه شناسی لرستان می گوید: به دلایل مختلف جناح بندی های اصلاح طلب و اصولگرا نیز نمی تواند جذب کننده بسیاری از مردم باشند بنابراین مردم  در نبود فضای مناسب و نبود رقابت مناسب بین کاندیداها ، مجبورند برای انتخاب خود به علایق ونفع شخصی،یا تعلقات طایفه ای و گاه نیز گرایش های پوپولیسم رجوع کنند که هیچ یک مسیری برای انتخاب درست نیست.
مجتبی ترکارانی می گوید که از طرف دیگر نبود حوزه عمومی مناسب همانند رسانه حرفه ای و مستقل و یا فضاهای مدنی و فرهنگی و علمی مناسب در این مناطق که بتواند همه دیدگاهها را گرد هم آورد و نوعی گفتگوی بین صاحبان اندیشه و افکار و کاندیداها ایجاد کند در کنار نبود تکثرمطلوب در بین کاندیداها بخاطر سخت گیری بیش از حد نهادهای نظارتی باعث شده که آنها برای طرح اندیشه ها و افکارخویش به جلسات شبانه درکنج منازل مردم و محافل رجوع کنند.
این جامعه شناس می افزاید: در چنین شرایطی ، گرایش به شیوه های تبلیغاتی مرسوم اتفاقا بیشتر برای مردم جلب توجه می کند و هر شخص که بیشتر بتواند فضای مهیج و شادی آفرین هر چند گذرایی برای مردم ایجاد کند امید مورد توجه واقع شدن بیشتری را دارد این شیوه جلب توجه تبلیغاتی می تواند شلوار پلنگی یک نامزد باشد؛ سوار بر دوش مردم شدن و گردش خیابانی باشد و یا حرکت های سبک سرانه ای همچون سوار بر الاغ شدن در اعتراض به گرانی بنزین باشد! جمله ای که یکی از نامزدها در محافل خصوصی تبلیغاتی خود عنوان کرده است که در تدارک خرید این وسیله برآمده است!

مرکز بیرجند نیز در گزارشی با عنوان «تبلیغ یک هفته‌ای با چاشنی وعده» اشاره دارد این گزارش می افزاید:  چهره‌هایی که در نبود لیست‌ها می‌‎خواهند نماینده مردم در مجلس یازدهم شوند شعارها و وعده‌های ریز و درشتی را مطرح کرده‌اند و هر کدام با شگردها و ژست‌های مختلف تلاش دارند تصویر و مفهوم خاصی را به اذهان مردم متبادر کنند تا به آنان رای داده شود.
یکی خود را صدای مردم دانسته، دیگری از مبارزه با فساد و تبعیض می‌گوید، نامزدی می‌خواهد مسایل اقتصادی و وضعیت معیشتی را بهبود ببخشد و دیگری نماینده نسل جوان و دانشگاهی است که برای تحول آمده است.
گفته می‌شود یکی از نامزدها وعده ایجاد استان جدید در دل خراسان جنوبی را داده که چنین حرفی در شرایط کنونی بازخورد خوبی نداشته است.

همچنین مرکز مشهد در گزارشی بعنوان «تب داغ تبلیغات در فضای مجازی خراسان رضوی» به شگردهای تبلیغاتی امزدها در فضای مجازی پرداخته و نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم و هوادارانشان در چنین حال و هوایی در محیط سایبری حضور یافته و در چارچوب شبکه‌های اجتماعی مختلف با فعال‌ کردن کانال، گروه و یا صفحات مجازی به شدت مشغول تبلیغ هستند.
تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و بستن هفت کانال مجازی در مشهد از بدو شروع تبلیغات انتخاباتی شکل گرفته است.

 


 

شور رای اولی ها
حضور رای اولی ها در هر انتخاباتی بسیار ویژه و با اهمیت است، خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور از شور رای اولی ها در این انتخابات خبر می دهند، با این وجود دفتر شهر کرد با گزارشی با عنوان «نقش رای اولی‌ها در خلق حماسه اسفند» در گفت و گو با این جوانان از شور و احساسات آنها می گوید.
رای اولی ها در این گزارش شرکت در انتخابات را تعیین‌کننده آینده روشن برای کشور بیان و تاکید کرده اند که بی‌توجهی به وعده‌ها باعث افزایش بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود و عمل به وعده‌ای تبلیغاتی خواسته ما از نمایندگان است، ضمن اینکه از مردم خواستند با بینش و آگاهی و به دور از تبلیغات، فرد اصلح را انتخاب کنند.
ریس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در این گزارش نیز تعداد واجدین شرایط رای دادن این استان را ۷۳۲ هزار و ۳۰۴ نفر اعلام کرد و گفته است که از این تعداد ۳۷ هزار و ۸۲۳ نفر رای اولی هستند.
به گفته جعفر مردانی، از تعداد رای اولی‌های استان، ۱۹ هزار و ۴۵ نفر مرد و ۱۸ هزار و ۷۷۸ نفر زن هستند.
مرکز قزوین نیز با گزارش «تکمیل بلوغ سیاسی رای اولی ها با انتخاب اصلح» در گفت و گو با جوانان و مسئولان این استان بر اراده رای اولی در حضور فعال در این اینتخابات تاکید کردند.
منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در این گزارش با اشاره به جمعیت واجدین شرایط رای دادن در استان قزوین گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود ۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر در استان قزوین واجد شرایط رای دادن هستند.
وی می افزاید: از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۴ هزار نفر آن ها رای اولی ها هستند که نزدیک به پنج درصد کل رای دهندگان را شامل می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: پیش بینی شده برای این دوره از انتخابات در استان قزوین ۱۰۴۰شعبه اخذا رای که ۷۸۵ شعبه آن ثابت و ۳۸۹ شعبه سیار به کار گیری شود و ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی وظیفه برگزاری انتخاباتی ایمن و سالم را در استان قزوین عهده دار خواهند بود.

چشم انتظار لیست و ائتلاف 
تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور قانونی از ۲۴ بهمن در سراسر کشور آغاز شده است اما در برخی از کلانشهرها به نظر می رسد  مردم و حتی نامزدها، منتظر ارایه لیست هایی هستند که قرار است بزودی از سوی احزاب و تشکلهای سیاسی ارایه شود.
مرکز ایرنا در خراسان رضوی با انتشار «تعلیق و انتظار، فضای تبلیغات انتخابات در مشهد» به سرکشی خبرنگاران به ستادهای انتخاباتی نامزدها و ارزیابی شکل و محتوای تبلیغات آنها، به سطح شهر مشهد اشاره کرده و از برخی شهروندان شنیدند که ترجیح می‌دهند به لیستی رای دهند که از سوی احزاب و گروههای سیاسی منتشر می‌شود. 
این در حالی است که در جریان روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نه تنها در مشهد و خراسان رضوی بلکه در بیشتر نقاط کشور پیرو برخی ناخرسندیها، تفاوت سلیقه‌ها و موضعگیری سیاسی نسبت به تایید و رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس از سوی شورای نگهبان، باعث شده تا جناح اصلاح‌طلب از ارائه لیست برای انتخابات خودداری کند.  
این وضعیت منجر به شکل‌گیری فضایی شده که تحت تاثیر آن حتی برخی نامزدهای مستقل نیز مایل به ترتیب دادن ائتلافهای انتخاباتی شده و در این مسیر تلاش کنند تا نامشان در قالب لیست منتشر شود.
با این وجود تاکنون در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تنها جناح و جریان اصولگرا بطور تقریبا متحد و یکپارچه اقدام به ارائه لیست مورد نظر خود از نامزدهای مطلوبش کرده است.در جریان روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نه تنها در مشهد و خراسان رضوی بلکه در بیشتر نقاط کشور پیرو برخی ناخرسندیها، تفاوت سلیقه‌ها و موضعگیری سیاسی نسبت به تایید و رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس از سوی شورای نگهبان، باعث شده تا جناح اصلاح‌طلب از ارائه لیست برای انتخابات خودداری کند.  
جریان اصلاح‌طلبان در مشهد و خراسان رضوی هنوز لیست انتخاباتی ارائه نکرده و آنچنان که از سخنان بزرگان این جناح برمی‌آید ظرف روزهای آتی نیز انتشار لیست یکپارچه نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس یازدهم بعید می‌نماید. 

علاوه بر این مرکز کرمانشاه با گزارشی بعنوان «هفته لیست های انتخاباتی در کرمانشاه» ،هفته منتهی به انتخابات مجلس را هفته «لیست‌های انتخاباتی» نامید، زیرا به دنبال اختلاف سران و جناح‌های اصلی کشور با یکدیگر، حزب‌های متبوع آنها هم مسیرهای متفاوتی در پیش گرفته‌اند و مردم استان‌های مختلف تاکنون شاهد انتشار ده‌ها لیست بوده‌اند.
در استان کرمانشاه هم هر روز یک لیست و توصیه‌ انتخاباتی متفاوت از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی راهی فضای رسانه‌ای و مجازی می شود به طوری که حتی فعالان سیاسی و انتخاباتی را دچار سردرگمی کرده است.
در این گزارش آمده است که فضای انتخاباتی استان با اتفاقات عجیبی هم روبرو بوده است؛ از جمله اینکه مرزهای اصلاح طلبی و اصولگرایی در برخی حوزه‌های انتخابیه به هم ریخته و برخی احزاب اصلاح طلب کاندیداهای اصولگرا معرفی کرده یا برخی گروه های اصولگرا به حمایت از نامزدهای اصلاح طلب برخاسته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.