آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج تاکید کرد که حضور مردم در پای صندوق های رای تودهنی به دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در برابر  ترفندهای دشمنان باید هوشیار بود گفت: باید در تمامیزمینه ها به صورت قوی عمل کرد که یکی از این زمینه های موجود که حساس و باید به خوبی اداره شود، صحنه انتخابات بوده که حضور مردم در پای صندوق های رای تودهنی محکمی به دشمنان خواهد زد.

امام جمعه کرج ادامه داد: یکی از امتیازاتی که انقلاب اسلامی نسبت به دیگر انقلاب ها دارد این است که از مردم شروع شده و مردمی ادامه پیدا کرده در تمامی زمینه ها، چرا که مشارکت مردمی موجب کاهش مشکلات و از بین رفتن آنها می شود.

حسینی همدانی  گفت: برای رسیدن به یک مجلس در طراز انقلاب اسلامی، مردم باید حضور داشته باشند، نباید به خصوص در این مقطع نسبت به انتخابات بی تفاوت بود، وظیفه ملی، دینی و اخلاقی است که همه با هر سلیقه و تفکری در انتخابات شرکت کنند.

وی عنوان کرد: همگی به نقش مجلس در اداره کشور واقف هستید، به همین دلیل نباید بی تفاوت بود، به خصوص در گام دوم انقلاب که مجلس نیز باید در طراز انقلاب باشد، هر چه مشارکت بیشتر باشد، همبستگی نیز بیشتر و این همبستگی کمر دشمنان را خواهد شکست.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه در انتخابات پیش روی شایستگی ها را بسنجید افزود: در استان البرز نیز فضای خوبی برقرار بوده و جریان ها به دنبال انتخاب گزینه های خود هستند، البته بنای بنده از ابتدا این بوده که جلوی مفاسد را تا آنجایی که در توان دارم گرفته و در این مسیر حرکت می کنم، ما با امام راحل(ره) و امام خامنه ای دست بیعت بستیم، امروز لازم است که مردم استان با عزت، غیرت و صلابت در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: از همه کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام و ارزش ها دارند انتظار این است که این جریان مبارک را به سرانجام برسانند، در این میان بنده هیچ گاه از کسی برای حمایت نامی نبردم، هر کسی به بنده نسبتی بدهد مسوول است، تا به امروز نامی از هیچ گزینه ای نبردم و هر نسبتی به بنده خلاف واقع است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه جوانان باید هر چه بیشتر وارد عرصه شوند، خاطر نشان کرد: جوانان باید به مددالهی و به برکت خون شهیدان  یک حرکت تازه به نفع نظام و مردم انجام دهند، جوانان خودشان را دست کم نگیرید، چرا برخی از جریان ها اصرار دارند که از خارج از استان جریانی آورده شود؟ چرا جریان سازی می کنند که البرز همیشه وابسته به نیروهای غیرخودی باشد؟.

حسینی همدانی افزود: در این استان افراد با ایده های ارزشمند انقلابی وجود دارند، پدرخوانده هایی که تنها به فکر منافع خودشان هستند دست از سر استان بردارند و اجازه بدهند که البرز متکی به ظرفیت های خود باشد.

وی  خطاب به مردم گفت : در برابر هر رایی که می دهید مسوول هستید، افراد خوب را رصد کنید، در همین مسیر تبلیغات برخی مسیرهایی را طی می کنند که با ارزش ها همخوانی ندارد، هدف فقط پیروزی به هر قیمتی نیست، قابلیت های افراد را ببینید و به جوانان انقلابی، مومن، ساده زیست و مدافع ارزش های نظام و انقلاب رای بدهید.

برگزاری  با شکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن در البرز

امام جمعه کرج دربخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد  و افزود: امسال این راهپیمایی با چهلم سردار شهید قاسم سلیمانی همزمان شده که بایستی با اتحاد و همبستگی در این راهپیمایی شرکت کرده و بار دیگر دشمنان را ناامید کنیم.

توجه به بصیرت افزایی در جامعه

 نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به بصیرت افزایی در کشور اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۵ کنگره آمریکا جلسه ای برگزار کرد که یکی از افسران امنیتی این کشور که در حوزه ایران تخصص داشته و مامور بخش عملیات ویژه سازمان سیا در منطقه غرب آسیا بوده یک طرح هفت بخشی را درکنگره با هدف مقابله و مهار ایران آورد.

حسینی همدانی افزود: سه سال از این طرح گذشته و احساس می شود که بندهایی از این طرح هفتگانه  توسط عوامل داخلی و خارجی را انجام دادند، این مساله می طلبد که هوشیار باشیم همانگونه که رهبری بارها در خصوص مساله نفوذ تذکر دادند اینجا است که خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: استفاده هر چه بیشتر از صدای آمریکا، کمک گرفتن از سعودی ها برای ضربه زدن به ایران، فرار مغزها، خارج کردن نخبگان ، جاسوس گیری از ایران، فشار به ایران به بهانه حقوق بشر، اختلاف افکنی و تشدید ایران هراسی دربین کشورهای عرب منطقه و اختلاف بین قومیت ها و مردم بندهایی از این طرح بودند که دشمنان به دنبال پیاده کردن آنها هستند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت : تمام اینها برای این است که بتوانند ایران را مهار و با آن مقابله کنند و به همین منظورتشدید موج جنگ اطلاعاتی علیه ایران را در دستور کار قرار داده اند،  موضوعاتی مانند حقوق زنان، معلمان، ایجاد تفرقه های قومی و مذهبی، افزایش تنش و ایجاد بحران های اجتماعی را در برنامه های خود دارند.

حسینی همدانی عنوان کرد: از هر مساله ای مانند آلودگی و یا بیکاری به دنبال درست کردن یک موج هستند، کوچک ترین مساله ای را پیدا، برروی تمرکز و آن را تبدیل به وسیله ای می کنند تا به خواسته شان برسند، در این طرح گفته می شود که باید سرمایه مردمی حمایت از رژیم را مورد هدف قرار داد، بر همین اساس هر اقدامی از سوی هر فرد یا نهادی که سبب تضعیف اعتماد و حمایت مردم از نظام اسلامی شود، به دشمن در رسیدن به اهدافش کمک کرده است.

ضرورت توجه به افزایش جمعیت در کشور

حسینی همدانی خواستار اجرایی شدن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت شد و گفت: این سیاست ها یا به خوبی اجرا، یا اجرا نشده و یا به گونه ای دیگر انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مادران هستند که فرزندانی چون شهید حججی و سردارشهید سلیمانی را تربیت می کنند، اظهار داشت: دشمنان که به خوبی از این نقش مادران در جامعه آگاهی دارند به دنبال این هستند تا این نقش را به عنوان مادر، همسر، دختر و خواهررا به عنوان عناصر اصلی جامعه را از کار بیندازند.

نماینده ولی فقیه در البرز  اضافه کرد: باید هوشیارانه در برابر این توطئه های دشمنان ایستاد، امروز با گسترش فرهنگ غربی، مصرف گرایی و تجمل گرایی خانواده برای رسیدن به این تجملات چند شیفته کار می کنند، فرزندان خود را در مهدکودک هایی گذاشته که مشخص نیست مربی شان کیست و چه خوراک های فکری به این فرزندان داده می شود.

حسینی همدانی گفت: این در حالی است که به خصوص در سال های اولیه زندگی فرزندان، باید در کنار خانواده باشند اما دشمنان در تلاش هستند تا فضا را به گونه دیگری ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه باید به فرزندآوری و تربیت هر چه بهترآنها بیشتر از گذشته اهمیت داد خاطر نشان کرد: خانواده ها نسبت به این مساله خیلی بی اهمیت شدند، در صورتی که فرزندی از بستگان شما دچار ویروس سرماخوردگی شود فرزند خود را از رفت و آمد با آن خانواده تا بهبودش منع می کنید این در حالی است که به روحیه و افکارش توجه ای ندارید.

حسینی همدانی گفت: آن کسی که برنامه ریزی کرده همین را می خواهد، باید به فرزندآوری و تربیت اهمیت بدهید، جدا از اینکه جمعیت در مولفه های ملی ما اهمیت دارد، در تولید ناخالص ملی نیز نقش داشته و مقام معظم رهبری نیز بر این مساله تاکید دارند اما سیاست های ابلاغی در این رابطه یا اجرایی نشده و یا به خوبی اجرا نشده و چندین سال است که خاک می خورد.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه دولت ها نیز نسبت به این سیاست ابلاغی رهبری باید اهتمام داشته باشند افزود: این مساله خسارت است و باید در این رابطه تلاش کرد.

دیدار ۱۹ بهمن ۵۷ نیروی هوایی با امام نقطه عطف تاریخ 

امام جمعه کرج  در ادامه به ۱۹ بهمن سالروز دیدار نیروهای هوایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روز با برکت و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی شد، از تمام نیروهای نظامی ارتش و سپاه اعم از دریایی، زمینی و هوایی که در عرصه های مختلف حاضر و در دفاع از کیان نظام و انقلاب قدم برمی دارند سپاسگزاری می کنیم.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه به ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات ام البنین مادر حضرت ابوالفضل عباس(ع) اشاره کرد و گفت: این بانوی گرانقدر مظهر استقامت و صبر بود، اهل هنر، فصاحت و بلاغت بود و توانست فرزندان رشیدی چون علمدار کربلا را پرورش دهد.

حسینی همدانی افزود: این روز به نام مادران و همسران شهدا نامگذاری شده، کسانی که در میدان جنگ حضور نداشتند اما افرادی مومن و ولایتمدار را تربیت و حمایت کردند، شجاعانه در کنار همسران و فرزندان خود ایستادند تا آنها بتوانند بدون دغدغه در تاریخ حماسه ساز شوند.

وی با بیان اینکه تکریم رشادت های مادران و همسران شهدا امروز وظیفه همگی است عنوان کرد: مادران شهدا پیرو و در حال ملحق شدن به فرزندان شهیدشان هستند تا دیر نشده بروید و از آنها معنویت بگیرید، باید در برابر تفکری که القاء می کند که فرهنگ ایثار و شهادت جنگ و خشونت طلبی است ایستاد.

امام جمعه کرج گفت: سبک زندگی مادران و همسران شهدا را باید به عنوان یک سبک و سرمایه ارزشمند برای تربیت نسل های آینده به کار گرفت، مادرانی که از حضرت زهرا(ص) و ام البنین الگو گرفته و فرزندانی چون شهیدان حججی و سردار قاسم سلیمانی را پرورش دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.