سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست با خانواده مدیران دستگاه اجرایی به مناسبت بزرگداشت هفته زن افزود: زنان ایران اسلامی به برکت انقلاب جایگاه رفیعی دارند که این امر در هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست.

استاندار مرکزی عنوان کرد: انقلاب اسلامی جایگاه ارزشمند زن را زنده کرد و امروز زنان در کمال آزادی برای نشاط خانواده و تربیت فرزندان می‌کوشند.
وی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) الگوی بزرگ زنان جهان است و انقلاب اسلامی با تاسی از مکتب ائمه جایگاه زن را افزایش داد و ارزش زنان را بیشتر نمایان کرد.
استاندار مرکزی گفت: زنان در جمهوری اسلامی نقش خود را بارزتر و شفاف تر از گذشته آشکار کرده و موفق به کسب موقعیت‌هایی در بخش‌های مختلف شده‌اند.

آقازاده افزود: زنان موتور محرک جامعه هستند و می‌توانند از موقعیت طلایی که دارند برای تربیت فرزندان استفاده کنند.

استاندار مرکزی گفت: ۹۹ درصد مسوولیتی که به زنان واگذار می‌شود به نحو بایسته آن را با کمترین مشکل، جنجال، دردسر و انحراف عملیاتی می‌کنند.

آقازاده افزود: ۲۲ درصد پست‌های مدیریتی استان مرکزی در اختیار بانوان قرار دارد و با میانگین کشوری که ۳۰ درصد است، فاصله‌ای کمی باقی مانده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد شمار کارکنان دولت را زنان برعهده دارند و باید به همین نسبت شمار مدیران زن با وجود برخی موانع افزایش پیدا کند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: برای واگذاری پست‌های مدیریتی به زنان مقاومت‌هایی مانند اختلاف سلایق، کمبود نیرو و غیره وجود دارد.وی عنوان کرد: مشارکت زنان استان مرکزی در بازار کسب و کار کمرنگ و حدود ۱۵ درصد است و باید این مهم با تلاش بانوان فعال در عرصه‌های اقتصادی بیشتر توسعه یابد.

آقازاده افزود: شهروندان استان مرکزی در روز دوم اسفندماه پای صندوق های رای با انتخاب نمایندگان شایسته، مشارکت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی اظهار داشت: باید نمایندگانی انتخاب شوند که برای شرایط این روزهای کشور مناسب و کارآمد باشند.

در ادامه این نشست از همسران مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی تقدیر شد.

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.