به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، عصر امروز در جلسه هم اندیشی هیأت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی و کاندیداهای انتخابات مرند و جلفا، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران شبیه انقلاب‌های دیگر نیست، انقلاب ما از جنس انبیا و الهی بوده و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز توصیه شأن همین بود.

وی افزود: همراهی مردم با این نظام، علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها، به خاطر این است که انقلاب اسلامی انقلاب حقیقتاً الهی است.

امام جمعه مرند با اشاره به نقش مجلس و نمایندگان در نظام اسلامی تصریح کرد: از ۱۷۸ اصل ۲۸ اصل مربوط به اختیارات و وظایف مجلس شورای اسلامی است و این بسیار بی بدیل به شمار می‌رود و می‌تواند در همه مسائل اظهار نظر کرده و قوانین قوه‌های مجریه و قضائیه را تصویب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده خاطرنشان کرد: قوی‌ترین نهاد ارتباطی و تجلی مظهر حضور مردم، مجلس شورای اسلامی است و یک نماینده برای ۱۰ ها بار هم می‌تواند با انتخاب مردم در مجلس باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت مردم در نظام اسلامی بسیار سنگین است، گفت: مردم نقش بسیار تعیین کننده‌ای در جمهوری اسلامی دارند و با انتخاب آن هاست که نمایندگان به مجلس راه پیدا کرده و بر اجرای صحیح قانون در کشور نظارت کرده و قانون گذاری می‌کنند.

امام جمعه مرند تاکید کرد: برخی از کاندیداها پس از راهیابی به مجلس شورای اسلامی، مردم را فراموش می‌کنند که این قبیل کارها، مردم را نسبت به مجلس زده می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: در مقطع حساس کشور که در پیچ تاریخی قرار دارد، همه وظیفه داریم به ویژه در سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با رفتار و گفتار، در بین مردم انس و محبت و انسجام و تحکیم وحدت ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید به دنبال ایجاد عداوت باشیم، از رفتارهای کثیف در تبلیغات انتخاباتی نباید استفاده کرد، برخی کاندیداها برای رأی گیری از مردم، دست به چه کارهایی که نمی‌زنند.

امام جمعه مرند اظهار داشت: کاندیداهای این حوزه انتخابیه بین مرند و جلفا اختلاف ایجاد نکنند، برخی از اختلاف‌ها حتی تا ۴ سال بعد از انتخابات نیز پابرجاست.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین به نقش خبرنگاران در برگزاری انتخابات باشکوه اشاره کرد و ابراز داشت: خبرنگاران در گرم کردن تنور انتخابات مؤثر بوده و هم می‌توانند در هدایت صحیح قضایا، نقش مهمی ایفا کنند.

وی در بخش دیگری بر رعایت تواضع مسئولین در برابر مردم تاکید و تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی هر چه مقام و پست می‌گرفت، تواضع بیشتری نسبت به مردم داشت، تکریم مردم در حین تبلیغات انتخاباتی، نباید با بعد از انتخابات تفاوت پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.