فرشته رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مشاوره ای به زنان سرپرست خانوار ۷۱۴ جلسه تخصصی به صورت گروهی و فردی برگزار شده است.

وی با اشاره به ضرورت ارائه مشاوره به زنان سرپرست خانوار افزود: برگزاری جلسات تخصصی مشاوره با هدف ارائه خدمات پیشگیری و درمان آسیبهای روانی - اجتماعی با اولویت برگزاری جلسات مشاوره گروهی انجام می شود.

رحیمی بیان کرد: هدف خدمات مشاورهای شناسایی افراد در معرض آسیب است و این مشاوره ها در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی براساس فراوانی آسیب انجام می شود .

وی اضافه کرد: مددجویان ساکن در مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز، زنان مطلقه، زنان سرپرست خانوار جوان، دختران بازمانده از ازدواج، خانواده های متارکه، خانواده های زنان سرپرست معتاد یا دارای فرزندان معتاد از اولویت های مشاوره محسوب می شوند.

مسئول مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به واحدهای مشاوره مستقر در ادارات سه گانه کمیته امداد شهرستان و کلینیک های تخصصی طرف قرارداد از خدمات مشاورهای به صورت رایگان بهره مند شوند.

وی انجام مشاوره برای گروه های در معرض آسیب را  گامی موثر در پیشگیری ذکر کرد و یادآور شد: خانواده های دارای افراد معتاد و یا در معرض خطر آسیب اعتیاد، خانواده های دارای آسیب طلاق  و متارکه، خانوادههای ساکن در مناطق حاشیه نشین، خانواده هایی که یک یا چند عضو آن دارای اختلالات روانشناختی مزمن از جمله افسردگی می باشند با مراجعه به مشاوره در کاهش آسیب موفق تر خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.