معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هیئت‌های مذهبی ظرفیت خوب در پیشگیری از آسیب‌ها و کنترل آنها هستند که باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام بهشتی در کارگاه آگاهسازی و پیشگیری از اعتیاد در جمع روسای هیئت‌های مذهبی اردبیل اظهار کرد: اولویت اول جامعه ما که دغدغه سران نظام نیز هست رفع آسیب‌های اجتماعی و تبعات منفی آن است به طوری که در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب به این موضوع ورود پیدا کرده و با طرح مسایل مختلف مسئولان را به توجه و تحرک بیشتر دعوت کرده‌اند. 
وی با بیان اینکه برای جامعه اسلامی و شیعی این همه آسیب و بزه اجتماعی زیبنده نیست، خاطرنشان کرد: ما نباید آدرس غلط بدهیم تا در بهبودی خللی ایجاد شود بلکه بهتر است واقعیت‌های جامعه را بازگو کنیم و نسبت به درمان دردها اقدامات به موقع انجام شود. 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل از بدحجابی و بی‌حجابی تا طلاق و موادمخدر به عنوان آسیب‌ جدی یاد کرد و گفت: نگاه ما به این آسیب‌ها به قدری تغییر یافته که عده‌ای با شکستن قبح مساله طلاق سعی می‌کنند برای این امر جشن بگیرند. 
بهشتی بیان کرد: شراب‌خواری در مجالس و عروسی‌های ما به یک رسم آشنا تبدیل شده به طوری که در هر عروسی شراب‌خواری نباشد برای صاحب عروسی کسر شان و بی‌حرمتی تلقی می‌شود در حالی که در دین اسلام به پرهیز و دوری از این گناه به شدت تاکید شده است. 
وی ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیز یادآور شد و افزود: در کنار همه آسیب‌ها و بزه‌های جامعه از خشونت و ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری بلای خانمانسوز اعتیاد بسیاری از خانواده‌ها را نگران کرده و در کنار آن بخش عظیمی از جامعه نیز گرفتار و درگیر این موضوع شدند. 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید از ظرفیت خوب اعتماد مردم به این مجموعه استفاده کرده و به نوعی در مجلات مختلف به کاهش آسیب‌ها کمک کنند چرا که جذب یک معتاد و فرد بزهکار به سمت مسجد می‌تواند زمینه سلامت روحی – روانی جامعه با فراهم کند. 
در این جلسه یکی از کارشناسان پلیس مبارزه با موادمخدر به ویژگی‌های شهر حسینی و ابوالفضلی اردبیل در آسیب‌زدایی اشاره کرد و افزود: به رغم این شرایط در اردبیل نیز برخی آسیب‌ها اسباب نگرانی خانواده‌ها و دلسوزان را فراهم کرده که در این بین دشمن از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ای تلاش می‌کند تبلیغات گسترده‌‌ای را در مسیر انحراف نسل آینده ما فراهم آورد. 
اسدی اظهار کرد: ما در محلات با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی باید صندوق کمک و جذب خیرین را در کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه درمان اعتیاد به وجود آوریم چرا که دولت به تنهایی قادر نیست فضای ترک اعتیاد برای معتادان را به وجود آورد. 
وی به تبلیغات گسترده در مصرف انواع موادمخدر برای زیبایی، پنهان کردن درد با استفاده از مواد افیونی، افزایش میل جنسی و ده‌ها تبلیغ منفی و غیرموثر اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در همین شهر اردبیل فروشنده گچ و مصالح ساختمانی را سراغ داریم که کارگران خود را معتاد کرده تا از آنها بیشتر کار بکشد. 
اسدی دانشجویان، دانش‌آموزان و نسل جوان را در مصرف موادمخدر خطرناک شیشه، قرص‌های روانگردان، ریتالین به هوشیاری و مراقبت بیشتر دعوت کرد و گفت: ما آمادگی داریم تا با حضور در محلات مختلف روش‌های توانمندسازی گروه‌های مختلف جامعه را فراهم آوریم تا کمترین آسیب را در این حوزه شاهد باشیم.
وی در پایان اظهار کرد: ما با بگیر و ببند، اعدام و زندانی کردن قاچاقچیان نمی‌توانیم در بحث اعتیاد پیشگیری را انجام دهیم بلکه این نهاد گسترده خانواده است که در کنار دوستان و مدرسه فضایی را فراهم کنند تا نسل آینده مهارت نه گفتن را یاد گرفته و کمترین رغبت و انگیزه به مصرف مواد افیونی را داشته باشند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.