محمد سعید محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این برنامه به دلیل عمق آسیب های اجتماعی در جامعه، بهزیستی به عنوان متولی خاص سلامت در جامعه معرفی شد تا بتواند پاسخگوی مناسبی در این زمینه باشد.
وی اضافه کرد: به این منظور گسترش چتر سلامتی با کاهش میزان طلاق و سایر آسیب های اجتماعی به عنوان مهمترین برنامه های بهزیستی معرفی شده است.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد : همچنین کیفی کردن خدمات، رصد مشکلات گروه های آسیب پذیر، حمایت های مالی و تشویق مشارکت های مردمی از دیگر برنامه های بهزیستی اعلام شده است.
وی با بیان اینکه انجام این امور نیازمند حمایت های مالی ویژه است ، گفت: با وجود افزایش وظایف بهزیستی در حیطه سلامت اجتماعی ولی به لحاظ منابع بودجه ای تغییر و رشدی صورت نگرفته است.
محمدی با اشاره به فعالیت ‌های این معاونت در پیشگیری از معلولیت‌ها، گفت: اقدامات پیشگیری از معلولیت‌ های بینایی، شنوایی و بیماری‌ های ژنتیکی از جمله فعالیت‌های این بخش است.
محمدی ادامه داد: در نیمه نخست امسال حدود 35 هزار نفر غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد 140 کودک دارای مشکلات شنوایی تشخیص داده شد که به دلیل مداخلات بهنگام و درمان های لازم از بروز مشکلات بیشتری با معلولیت شنوایی در آنها پیشگیری شد.
وی با اشاره به انجام طرح غربالگری بینایی در کودکان سه تا شش سال نیز در این مدت تصریح کرد: در این راستا 78 هزار کودک معاینه شدند که از بین آنها یکهزار و 900 مورد مشکوک تشخیص داده شد که درمان های تکمیلی و مراجعات به متخصص برای آنها انجام شد.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان همچنین به اجرای طرح پیشگیری از معلولیت در سالمندان برای اولین بار در استان اشاره و اضافه کرد: در این راستا دست کم هفت هزار سالمند، مورد آموزش های خاص دوران سالمندی قرار می‌ گیرند.
وی از دیگر طرح های در دست اجرای این معاونت به اجرای غربالگری اضطراب با همکاری آموزش و پرورش در بین تمام دانش آموزان و نونهالان مهدهای کودک خبر داد و گفت: این غربالگری با توجه به میزان شیوع مشکلات روحی و روانی در جامعه اجرا می شود.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان همچنین با اشاره به اینکه هزینه های درمان در معلولیت ها بسیار بالاست ، گفت: براین اساس باید حوزه پیشگیری مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان تحت حمایت بهزیستی هستند و بالغ بر 450 هزار سالمند (بالای 60 سال) بطور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.
/6026/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.